Än hit, än dit

Våren är i Sthlm idag också. Termometern nådde iaf 10 grader, himlen är mestadels ljusblå, solen värmer och folk vill ut, ut, ut i solen!

Så här ska det se ut!
Dock finns lite snö kvar faktiskt, iaf vid 11-tiden. Och gruset ligger kvar där på marken:


Det blåste lite, och det var dagisbarn överallt. På perrongen på väg hemifrån. Jag valde en annan vagn, då kom det på ett dagisgäng stationen efter, och runt mig satte sig alla. "STEN SAX PÅSE STEN SAX PÅSE STEN SAX PÅSE ELD VATTEN hahahahaha". Barnen mitt emot började efter en stund leka "Vem tänker jag på?" Till slut trodde sig den ena ungen veta och sa
"Jajaja, jag vet! Har hon en lillasyster?!"
"Nej"
"Storasyster?"
"Nej"
"Stor rumpa?"
"hahaha"
"Stora bröst?!"
båda: "hahahahahaha"
"Åtta ben?"
"Men allvarligt, ingen har åtta ben. Var lite seriös nu."

Dagisbarnen vid min perrong.

Sedan bar det iväg till frisören (bilder längre ner) och därefter gick jag två tunnelbanestationer i vårsolen till Sthlm Stadsbibliotek. Förstår inte varför de ska bygga om den... Iaf satt det ett gäng gubbar i Odenplan och spelade "Sjösala vals" och jag kom på mig själv att sjunga med i huvudet. Var nära att jag brast ut i sång. Gubbarna fick mycket pengar, folk verkar givmilda idag.

Trumpeter och dragspel spelade de 4 männen på.

Jag letade igenom biblioteket. Men allvarligt. Upphovsrätt på Internet. Vet ni hur många gånger upphovsrättslagen har ändrats de senaste 10 åren? Vet ni hur mycket Internet och användningen däri har ändrats de senaste 5 åren? Det finns ju ingen relevant doktrin! Ska nog besöka min lärare imorgon och be om doktrin-tips... Ni kan inte ha missat att den nyaste versionen av Upphovsrättslagen träder ikraft idag?

Sedan åkte jag till KTH och käkade på ett italienskt ställe där. De har så sjukt god mat och studentpriser (tro inte att maten är billig på universitetet inte, nänä de snåla djävlarna tar överpriser- för var ska studenterna annars få tag på mat?!). Iaf fick jag detta för 60 kronor, mat 55 kr och colaburk 5 kr som student. På uni kostar tex en burk cola minst 12 kr om man inte köper för en tia i automaten...:

Hade redan käkat det ena brödet också. Detta är pasta, kyckling (att jag vågar med allt glassnack), curry och sallad.

Därefter gick jag upp till J på KTH. KTH får mig att tänka på amerikanska universitet. Det är iaf grymt mycket snyggare än Sthlms universitet...

De har tom kalkstensgolv med hög densitet (ofta kallat marmor), där man kan se fossiler (denna matnytta info hittade jag här):


Blodbussen var där på besök... en vacker dag ska jag gå in i den där bussen, eller på deras kontor... men jag har alltid någon ursäkt på lager.


Och när vi nästan var hemma kom jag på att jag inte fotat min nya frisyr, så här kommer den!

= mörkbrunt!
(ser ni, ingen mössa och öppen jacka (heller inga vantar fast händerna är i fickorna= vår!)

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Ronny

Hej! Ett litet kort oannonserat besök av en objuden gäst hos dig och vi får se vad det blir av det.

Du kanske upplever denna kommentar lite opersonlig? Men någonstans måste man ju börja?

2009-04-02 @ 01:23:03
Blogg/hemsida: http://www.metrobloggen.se/krhnke
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Jag är blodgivare och det finns inga ursäkter som kan vänta 20 min! ;)



Hmm... förskolebarn!! ;)



Slottsskogen är en park öppen för allmänheten som ligger mitt i stan och är gratis! =) Det finns lite av varje där så det är fullt av människor på sommaren! Du får komma ner och uppleva det någon gång, det är fantastiskt! Där blandas alla åldrar! =)

2009-04-02 @ 07:23:37
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: [ Viktoriae ] - En blogg om självkänsla & mycket mer...

Här är det ingen snö, vilket är skönt, solen skiner och himlen är blå idag!



Barn är verkligen.. mystiska ibland. Hm, men de kan ju roa en också med sina kommentarer..!



Ja, igår gick den nya upphovsrättslagen igenom (i brist på annat har jag läst den lagremissen till riksdagen) det är en del ändringar..



Önskar dig en trevlig torsdag!

2009-04-02 @ 12:32:54
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Första gången får du bara kolla upp värden och så och då kan du prata med dem! =) Ja, du kan ge när som helst det känner du själv. =)



2009-04-02 @ 12:42:36
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0