Yummie!

J ville absolut ha kyckling till middag. Gärna med thaikrydda. Det sistnämnda kände jag inte alls för. Hitta på någon kycklingrätt då, bad J mig, så käkar vi det. Jag funderade. Curry? Nej, det äter vi ofta. Jag vill komma på något nytt.
Så kom jag på det. Kyckling och pastasallad! La fram det snyggt för J (som anser att sallad är kaninmat) och han gick med på det! Vi åkte och handlade sallad, gurka, babyplommontomater, kyckling och pennemakaroner. Och så vitlöksdressing. Blandade ihop allt och det var så sjukt gott! Så mättande och kändes mycket nyttigare är vanlig mat och köpsallad. Jättemumsigt. Vi gjorde mycket (det gick snabbt att göra också) så imorgon har vi det till lunch. Yummie!

Salladen innan vi la till vitlöksdressingen,
som passade riktigt bra till maträtten!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Bloggen om självkänsla & annat tänkvärt - Viktoriae

Sv: Vilka liknelser du har, fick mig ett gott skratt och det där om bakelsen tycker jag lät bra faktiskt! Funderade på att skriva om din fina bild av det hela men gjorde inte det ;)



Och så fick du mig att uppdatera mitt inlägg (något jag försöker undvika att göra..) Jag läser ju via rss så visst följer jag också bloggar ;) Dessutom ska man inte ifrågasätta varför de läser utan vara glad för att de gör det, alla har vi olika anledningar till vad vi finner är intressant! =)



Ha det finemang!

2009-04-24 @ 09:19:56
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: sara

Fin blogg :)

2009-04-24 @ 19:53:21
Blogg/hemsida: http://saaja.bogg.se
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Åh, gott det verkar!! Tummen upp för sallad nu när värmen kommit! Kramar

2009-04-24 @ 20:05:39
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Bloggen om självkänsla & annat tänkvärt - Viktoriae

ÅH! Jag som är hungrig men knappt har något att äta i köket (har ej handlat ännu) och så ser jag den här smarriga bilden.. inte schysst, du får uppdatera! Haha!



Ha nu en fantastisk helg!

2009-04-25 @ 10:40:45
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0