Så vuxet!

Vet inte vad det är faktiskt. Men varje gång jag och J lånar den stora familjebilen känner jag mig så himla vuxen. Idag var det extra vuxet, med alla sju säten i bilen och takboxen på taket styrde vi kosan till K-Rauta. Ja, och där gick vi tillsammans med våra ringprydda ringfingrar och letade plexiglas. Vi pratade om brädor, isolering och betongsäckar, nu efter ombyggnationen i skärgården har vi ju faktiskt något att säga om dessa saker. Vi är inga nybörjare.

Sedan for vi vidare till Coop, ett gigantiskt sådant. Plockade upp en kundvagn på vägen och hämtade en sådan där "självscannings-grej" och siktade på alla våra varor vi skulle ha. Köpte 1800g köttfärs tex, för det blev så billigt om man handlade för mer än 300 kr, och köttfärs går ju bra att frysa in.
Vi köpte inget godis, läsk eller saft. Ingen snabbmat eller halvfabrikat (eller lingonsylt förstås?). Och vi handlade ingredienser till två olika matlagningar. Ikväll blir det lasagne och om någon dag blir det hemgjorda köttbullar.

Vi blev även sugna på pasta och någonting, hemgjord pizza och vår egengjorda potatissallad som typ är godast i världen. Dock köpte vi inte ingredienser till det nu, för vi vet inte när vi ska hinna laga det faktiskt. Imorgon kan vi inte laga något som tar lång tid och på fredag är det kräftskiva.

Sedan åkte vi hem och hamnade i "för-rusningen", dvs det var nästan rusningstrafik men inte lika illa som om vi åkt 20 minuter senare.

Jag tycker faktiskt det är mysigt att handla mat och sådant tillsammans. Ha lite egentid och diskutera vad vi vill äta och vilka märken man ska köpa. Vet inte om det är mig det är fel på eller om det är helt normalt?

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Viktoriae - En må bra blogg där självkänsla och positivt tänkande står i fokus

SV: God kväll, tyvärr är tävlingen om årets glasögon bärare redan avgjort.. Hm. och jag gick inte vidare för det hade ju med röstningen att göra något jag tydligen hade missuppfattat..



Hm, jag kikade in på boken och du den verkar faktiskt väldigt spännande! Så länge jag inte glömmer det så blir det nog kanske att låna den..:) Tack för tipset!



Ja, det ni gjorde är vuxet.. undra om det kommer en dag då man själv känner att "Nu är jag vuxen". Jag har Ica kort och shop express också, känns väldigt vuxet (speciellt när jag går runt med en stor kundvagn och inköpslista för en hel vecka)



Kram

2009-08-11 @ 20:27:45
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: jayne

Ja du... numera när vi kan handla UTAN bråkiga och trötta barn så kan jag också tycka det är skönt. Jag har alltid själv tyckt om att gå i mataffärer och kolla... ngt billigt kött.. kaffe..annat bra att ha... vad kan man göra av detta osv.. Så... kanske är inte jag heller normal??



Jämfotahopp..JAPP...det ska jag göra..absolut!!!!!!

Kram på dej

2009-08-11 @ 21:15:00
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Hmm... den bilden är ju inte så detaljerad.. men ah.. :P



haha, vi hade varmt men regn.. :P hihi. Nu är det sthlmsbesök igen. :P Kram

2009-08-11 @ 22:53:15
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg
Skrivet i slottsdammet av: Anonym

du ar alltid sa snabb du ;) jovisst later ni lite vuxna men det ar val inget fel att diskutera plexiglas och ombyggnationer :D

2009-08-11 @ 23:44:44
Skrivet i slottsdammet av: Daniel

Tror det e helt normalt!

2009-08-12 @ 21:53:22
Blogg/hemsida: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Sara

Vem är anonym?

2009-08-12 @ 23:24:28
Blogg/hemsida: http://smuppra.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0