Singstar-sjungande

Idag kom Js kusin J hit från norrland. Han, jag och syster J spelade både Bluff-stopp och stress ute på balkongen.
Efter att ha firat Js pappas födelsedag (som var i tisdags då han inte var hemma) med middag, tårta och presentöppning bestämdes det att Singstar skulle spelas. Js syskon köpte en PS3 för någon månad sedan och just singstar har de inte invigt. Så, det blev vår uppgift. Dock inte J.
Först slösjöng vi lite battle. Sedan gjorde vi lag- killarna mot tjejerna. Det är nämligen så att Js bror M är helt okej, syster A sjunger väldigt bra, kusin J var sådär, syster J är inte särskilt bra och jag är verkligen inte bra.
Så det kändes lite småjämt iaf.

Så hade vi tjejer väldig otur, dels utklassade A en av killarna på en låt, fast då gällde det bara att klara låten och det gjorde båta så det blev lika. Sedan råkade jag och syster J missa att välja vilken person vi skulle sjunga efter när vi hade duett och hon blev kille och jag tjej. När vi testade tvärtom efteråt gick det ljusår bättre! Jag kan helt enkelt sjunga mörkare toner och hon träffa ljusa toner bättre.
Killarna vann med 2 poäng till slut, men vi var minst lika bra!

Efter att syster A lagt sig, skola imorgon för henne, bröt även killarna upp. Det var dags för lite lan killar emellan.
Jag och syster J däremot fortsatte skråla för fulla muggar, i två timmar till- oavbrutet. Nej vi blev inte alls hesa...
Nu kände vi ändå att det var dags att bryta upp. Killarna spelar fortfarande men jag ska nog lägga mig. En dag imorgon också. Då ska jag gå en mil igen- andra gången denna vecka.
Bra väder idag. Blir det fint imorgon kanske stranden är lockande?
Bilden är tagen efter min första cykeltur på ca 7 år!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Känner igen stranden! :P

2009-08-21 @ 22:11:55
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0