Glada nyheter

Redan igår kväll skred J till verket med sin plan. Han hämtade lister, sågade till rätt längd, skruvade och hade sig. Han invigde även tavlan genom att skriva hur man ska få vatten att se verkligt ut när man ser det i ett program i datorn, ex spel.
För mig är det mest grekiska men så länge han är nöjd är jag det också!




Imorse när jag vaknade hade jag fyra missade samtal på mobilen (måste ha sovit hårt). Shit vad poppis jag var då. Två från faderskapet och två från Sa. När pappa ringer en förmiddag mitt i veckan blir man ju faktiskt lite nervös, han brukar ju inte ringa då. Så ringde honom direkt och fick höra mycket goda nyheter, out of the blue var det. Jag lovade honom att inte skriva vad det var här på bloggen, inte för att det är särskilt hemligt men han är så skeptiskt mot att skriva ut saker så alla kan läsa. Och det är ju klokt iofs. Så ni får helt enkelt veta att något jätteroligt hände idag men inte vad. Snällt va?
(Kom ihåg att jag skriver boggen främst för att jag ska minnas, och iom att jag skriver så här kommer jag minnas vad jag menar. Så ledsen att det blir "säga A men inte B").

Sedan träffade jag Sa då hon skulle köpa kurslitteratur. Tösen började eftergymnasial utbildning igår! Hon följde även med mig till Systemet då jag skulle köpa ut åt mor. Typ. Kräftskiva på fredag och mamma har inte möjlighet att komma förbi systemet så jag erbjöd mig. Men det känns fortfarande som att jag är på förbjuden mark när jag är där. Kassörskan frågade faktiskt både mig och Sa om leg.
Sedan blev det Subway för Sa:s del och hon hade samma beslutsångest som alltid.


Åkte till mor och far för att lämna systemkassarna och stack till min nya tandläkare (den gamla gick i pension för en månad sedan). En jättetrevlig tjej i 30 årsåldern var det och flera gånger sa hon att jag hade fina tänder! Inga hål så klart. Ingen plack. Lite tandsten som togs bort och på min begäran skräddarsydde hon en tand åt mig lite grann. Har två visdomständer i nederkäken men det är inte säkert att de dyker upp, och inga i överkäken.
665 kronor gick kalaset på och vad ska man göra? Ta springnota?



Hem till mor och far och snacka med bror P som kom förbi. Stannade länge och åt där. Vi såg Valkyria- jag, mor och far. Sedan såg vi lite på Sverige-matchen mot Finland som vi ju vann med 1 mot 0.
Jag fixade moders mobila bredband-dongeln, och hennes nya mobil. Men sedan ville hon byta mobil i helgen istället så fick flytta tillbaka simkortet.
J kom förbi efter träningen och kollade lite på tv.

Jag och mor skulle kolla på skatteverkets hemsida när min skatteåterbäring ska väntas och efter att ha förnyat e-legitimationen som gick ut för 3 dagar sedan(!) och fifflat en massa står det att sidan är öppen på vardagar mellan 7.00-20.00. Ursäkta? Har de öppet och stängningstider på internet?!

Sedan for jag och J hem till oss.
God natt!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: jon, du vet han från norrland

Hej. Ni verkar vara paranoida i er familj. Men det är viktigt - håll på integriteten. Jag tänkte fråga, vad gör ni nästa vecka?

2009-08-13 @ 02:33:12
Skrivet i slottsdammet av: Sara

Haha, lite paranoida kanske.

Nästa vecka ska jag skaffa nytt pass men så mycket mer än så vet jag inte. J har inga planer vad jag vet och inget speciellt med hans familj heller, vad jag vet (vet inte vad som menas med "ni").

Tänkte du komma förbi? :-)

2009-08-13 @ 11:04:50
Blogg/hemsida: http://smuppra.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

oj, mycket som händer här!



Hmm..låter som om någon fått barn ju! :P



Operationen gick bra! Svider i ögat emellanåt men det är ingen fara. Göteborgskalas idag! :P



På tal om skatteåterbäring är det många som sagt att den kommit nu! :) Kramar

2009-08-13 @ 14:29:32
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0