Kräftskiva de luxe

Tretton personer var vi i fredags. Efter ett förslag från mig gjorde vi långbord i köket. I vanliga fall äter vi vid två bord i vardagsrummet, men då blir det så uppdelat, eller utomhus (men det var ju bara att glömma i fredags).

12 paket kräftor, plus räkor, och 9 baugetter.

10 öl, 5 cider, vin och läsk i mängder...


Alla fick varsin kräfthatt. Det är ju tradition! En tradition alla suckar åt och motvilligt följer, i början av kvällen, i slutet av kvällen sitter dock ofta hattarna kvar trots regeln att det endast är tvunget under middagen. Tror nog att de gillar det, innerst inne.

Jag stod med hattarna och kameran i högsta hugg när gästerna började anlända. "Ni vet vad som gäller!" ropade jag till dem och de skrattade och accepterade mina krav. Någon som vill ha kräftskiva med mig?





Till bords:



Efter detta blev det fika i vardagsrummet. Min favorittårta serverades. Godis, chips och jordnötsringar likaså.
Och säkert något mer som jag glömt.

Efter timmar av trevligt sällskap rullade såväl mina bröder +A, som gästerna familjen P, som jag och J, hemåt. Då syftade jag faktiskt inte på bilarna utan på att vi var så mätta...

Hejdå!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Kompis

Jätte kul kväll!

2009-08-18 @ 21:46:54
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Oj, mycket att ta igen hr! Hoppas du har tenta den tionde!! Jag är inne på bloggen otroligt lite nu. Är fullt ös just nu.. Men jag njuter! =)

2009-08-19 @ 23:13:49
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg
Skrivet i slottsdammet av: marica

Kikar in lite! Ser härligt ut med kräftskiva!

2009-08-22 @ 16:30:32
Blogg/hemsida: http://maricaaberg.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0