En ganska datorfri helg.

Det har inte alls blivit mycket datapysslande på sistone, särskilt inte idag. Hade ju W från Tyskland här fr.o.m. torsdag kväll till idag. Jag fick en Uno-kortlek, vi spelar mycket Uno när vi ses, och mina favoritgodisar från Tyskland. De har jag inte vågat öppna för då hade de varit slut redan, så sparar dem till julen. Tack så jättemycket för presenterna W!

Igår åkte W med till Universitetet och jag upptäckte lite för sent att min föreläsning inte alls var kl. 10-12 utan 12-15. Nåja, var bara att parkera i biblioteket och läsa istället, medan W tog en promenad i snölandskapet.
Föreläsningen sedan var rätt tråkig och efter åkte jag och fixade present till J i stan och for hem. Sedan fixade jag lite med den här hemma medan han var på träning och sedan spelade jag och W Uno. Jag ledde hela tiden, tex med 7-1, men det slutade med att hon vann med 14-15. Fast vi hade först "försten till 10", sedan "försten till 12", sedan "den som leder när J kommer hem" och sedan "försten till 15". Och jag vann typ de första tre...
Sedan var J med och spelade och jag har glömt hur det gick då. Imorse efter frukosten spelade vi vidare alla tre. Det är ett väldigt lätt spel som är roligt. Är jätteglad att jag fick en egen lek!

Strax efter kl. 11 mötte vi upp min moder och vi åkte mot stan. Jag och mor för att klippa och färga håret hos min gamla vanliga frissa, samtidigt, W för att fara vidare till en annan kompis och bo där resten av vistelsen.
Nu är jag mitt gamla blonda jag igen. Välkommen tillbaka, sa jag när håret torkat och jag såg mig i spegeln. Härligt att vara en riktig blondin igen. Mor fick sitt hår rensat och färgade det i två färger, sand och blond. Det blev jättebra.

Sedan var klockan halv 4 och jag drog till palatset för att äta lunch och plugga. Pluggade till kl. 19 (då de stänger) innan jag åkte hem och hälsade på Js familj. Deras släktingar från Gotland var på besök, vilket jag inte hade någon aning om. Men det var trevligt att träffas igen, och det var faktiskt länge sedan jag träffade Js familj ordentligt också. Vi blev bjudna på middag den 23e dec, då dottern från England åter kommit hem.

J avslöjade också våra planer på att eventuellt skaffa katt, och frågade hur de tror det skulle funka när deras katt bor så nära. Jag uppfattade det inte som att de trodde det skulle bli problem, men svärmor kom på att hennes bästa kompis ska resa bort två veckor vid sportlovet och då kan ju vi vara kattvakt åt den hemma hos oss. Prova på att ha katt själva här hemma liksom. Det är ju en bra idé, så vi vet innan att det funkar.

Imorgon blir det plugg, men snart är det ju lov!

TLDR- Tyska på besök, spelat Uno. Klippt och färgat håret. Pluggat. Träffat Js familj och hans släktingar från Gotland. Vi funderar på att skaffa katt.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Har ni lov?! :O

2009-12-19 @ 22:42:30
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Aha, vi fick hemtenta över förra julen, sådär lagom avslappnande liksom.. hihi.



Roligt med en sådan lång kommentar! :) Det känns nästan roligare att få en lång än små korta. :)



Kram

2009-12-20 @ 09:46:11
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Haha, du ska göra det som känns bäst för dig! ;)



Ah, synd jag inte bor närmare för jag hade definitivt dragit på mig thermobyxor och tagit stjärtlappen, gjort snölyktor och bara njutit av snön - om vi hade någon att tala om.. :P

2009-12-20 @ 09:59:49
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: Jayne

UNO...är så kul... undrar var vårt UNO spel ligger...kanske man får köpa ett nytt här över julen....

Katt..ja som kattägare kan jag bara säga KÖP en.. ha ha ha ha ha... Men köp en som är rumsren från början ;)

Va kul med julklappen...kanske man får se det på bild sen efter julen...

2009-12-20 @ 10:49:24
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Haha, snö? Vad är det? Är det det där vita i vår mönstrade gräsmatta? grönt,vitt,grönt,vitt... :P Jodå lite finns men man ser gräset ännu.. =P



2009-12-20 @ 15:26:47
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: Jayne

HM...bra tankar där kring kattskaffande!!!

Vi bodde i lgh innan, med inglasad balkong. Vår första katt var alltså en innekatt. När vi sedan flyttade till huset så hade vi henne i koppel de första gångerna ute, men hon gillar inte precis att vara ute. Kan gå ut på sommaren men vill gärna ha dörren öppen.

Vår hankatt är född på landet och vill helst gå ut en gång om dagen. Men sover inne i vår säng helst. Vi har två lådor numera för säkerhetsskull, men de går på båda, båda två.

Kanske ni ska vänta till ni flyttat...???

2009-12-20 @ 15:27:36
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: ida

Tyvärr vart det ingen pulka som planerat. men det blev dock en tripp till havet, med en promenad längs stranden och varmchoklad å mackor i högsta hugg. super mysigt. varit himla kallt de senaste. snart jul, wiho wiho :)

2009-12-21 @ 09:58:00
Blogg/hemsida: http://idapersson.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0