Det gäller att lägga upp det rätt...

Diskat och dammsugit, gått ut med massa sopor... Mitt under dammsugningen märker jag hur otroligt dåligt den suger. Gick och hämtade en ny dammsugarpåse hos svärföräldrarna. Tar självklart fel sort (varför finns det så många varianter?) och måste gå tillbaka och byta. Dammsuger vidare. Städar på toaletten. Diskar vidare, och sätter på en ny disk i diskmaskinen. Torkar av ytorna i köket. Då märker jag det. Stopp i avloppet där i köket. Åh vad roligt. Okej, inte stopp på riktigt för det sjunker faktiskt undan med typ 1 mikrometer/minut, men bra nära stopp ändå. Ringde J som slutat träningen. Inget svar. Ringde svågern M, som var med och han ringer upp direkt efter, då han missade samtalet.
Säger till J "jag tänkte be dig om en tjänst. Jag har diskat näästan allting och dammsugit allting. Och rengjort toan fast du skulle göra det. Och städat lite i din hörna (som han ska städa och jag inte alls)..."
"jaja, vad är det du vill?"
"jo... det verkar vara stopp i avloppet i köket... så jag tänkte att du kan ordna det när du kommer hem..."
"ååh aja..."
"åh tack!"
"mm"

När som kommer W från Tyskland hit. Så bra tajming att avloppet bestämmer sig för att strejka just nu. Men jag är så glad ändå, för det snöar massor ute och jag har hållit tummarna för att det ska vara mycket snö när W kommer. Undrar om hon lämnade vinterkängorna hemma...
W till vänster, L till höger (som W ska till på lördag i Uppsala),
mannen bakom är R och pluggar till teckenspråkstolk.

Nu tillbaka till läxorna!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

haha, jag kan ju rekomendera dig varmt att se det ironiskt roliga i tråkigheterna om inte annat! =)

2009-02-26 @ 20:49:37
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0