Om att ligga två steg före

Har gjort ytterligare en och en halv uppgift, så en och en halv kvar+ ett rättsfall. Plus läsa lite om incoterms och jämföra det med NL01 (det senare som förövrig är dåligt för köparen, se upp). Kollade lite noggrannare i planeringen och det jag gör nu är faktiskt till nästa måndag, men vi i gruppen ska ses på fredag så för mig är det nu på fredag det ska vara klart. Men i almanackan har jag planerat in att göra det till onsdagen, imorgon, jag ligger alltså redan före! Så försöker jag komma än mer före och får dåligt samvete för att jag inte riktigt grejar det. Knäpp jag är. Bara hålla min planering som redan ligger före så löser det sig. Men mycket vill ha mer förstår ni.

Jag åt en macka till lunch (ja det blir nog mer senare men var inte jättehungrig nu) för det är ju så gott och nu tänkte jag ta en av mina böcker om straffrätt och lägga mig i badet. Om två veckor ska nämligen två böcker á 150 sidor ca vara utlästa, så lika bra att börja nu. Så ligger man lite före där med. Har ju en del att göra den helgen så då vill jag nog inte göra en massa sådant+ att vi då har börjat med projektarbetet (som jag inte vet något mer om än när det börjar, ska redovisas och att man väljer grupp efter intresse..).

Förresten fick jag tillbaka min inlämning på rättsfallet och fick ett "Bra!", så det var ju bra. Skönt att inte behöva göra om det första man gör iaf, även om den uppgiften är en minisak i det stora hela. En sak avklarad då iaf!

Nu ska jag ringa pappa, sedan blir det badet!


Far och dotter på kräftskivan 2008

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: [ Viktoriae] En blogg om självkänsla & tänkvärda inlägg

Det verkar vara mycket saker att läsa för dig, bra med planering, det är så jag får saker gjorda! Det känns alltid skönt att vara klar med saker i tid annars sitter man där och stressar igenom saker, vilket inte är så bra!



Det lät skönt med ett bad men jag måste fråga, vågar du ha böcker med dig då? Själv läser jag alltid skvallertidningar (som det inte gör något om de blir blöta, haha!)



Ha en bra dag!

2009-02-10 @ 15:27:12
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0