"Sitt inte inne som björnen i bur, det är att slösa med livet"

"Gå upp och pröva dina vingar
Text och musik: Lasse Dahlquist


Sitt inte inne som björnen i bur,
det är att slösa med livet,
nej följ med oss ut i Guds fria natur
Och stäm in i sången i jublande dur.

Refräng:
Gå upp och pröva dina vingar
och känn hur underbart det är.
Där ovan molnen Du dej svingar
och fröjdas åt att vingarna bär.
Se på fåglarna, som sväva I det blå,
det er deres kurs vi gå,
så gå upp och pröva dina vingar
och snart är hela jorden din.

Vi har väl alla när vi voro små
läst om Nils Holgerssons resa.
Att resa bliver sanning, kan du pröva på,
när du här i dag tumlar kring i det blå.

Refräng: Gå upp och pröva dina vingar etc.

Ålder och sånt spelar rakt ingen roll.
Vi har ej satt några gränser,
ty gammal och ung det bliver plus minus noll
och ”uppåt” och ”framåt”
det är vår paroll.

Refräng: Gå upp och pröva dina vingar etc."


Nu ska jag snart ut i kylan! Brr kallt! Ändå är det enligt smhi bara 0 grader, men det känns så mycket kallare. SItter och fryser redan och då är jag iaf hyfsat klädd. Skulle vilja ha långkalsonger men då väcker jag J om jag ska plocka fram sådana.
När vi la oss igår snöade det, är fortfarande vitt på träden. Men vi la oss för sent, varför? Varför gör man så? Aja, idag blir det seminarie till 12, sedan lunch och plugg i bibblan. Måste göra klart de där uppgifterna jag inte gjorde igår. Sedan blir det hem och SOVA. Åh vad skönt.
Ha det gott!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: ♥ Mamma Jessica [19 år och en dotter på 5 år]

Det är klart jag har skottat fint ;D hehe

2009-02-11 @ 09:06:45
Blogg/hemsida: http://jyees89.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Oj vilken bra text! Man kanske skulle ha den i bakhuvudet?



Ja i mitt liv känns det som om det alltid är tvära drag, jag tränar på att få det att flyta!

Röda sten är kännt i göteborg, men var större förr.. tror det finns massa göteborgslåtar om den och förr var den inte nedklottrad utan... exakt, röd! haha. =)

2009-02-11 @ 09:51:28
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: jayne

hu...kallt ja... brrrr... och då har inte ens 0 grader...hmmmm

ja du... boken och uppgifterna var till min yngste son som går i sjuan... Klasskamraterna hade så klart klagat.... med all rätt. fattar icke hur man tänker.

Klart det ska vara möjligt att hitta svaren på ett eller annat sätt.

Hoppas du haft en bra dagStår att detta inte kommer fram...försöker igen

2009-02-11 @ 16:37:23
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: jayne

Läraren hade svarat att eleverna nog kunde klura ut svaren med den bok de har...

eh.. manetens delar.. hur kan man klura ut det om man inte kan läsa om det?? Ska man gissa hej vilt??? VAD är det...

2009-02-11 @ 19:03:46
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0