"Smyger omkring och dödar..."

Då var det dags för kvällens andra asgarv med tårar rinnande nerför kinderna. J ska strax till träning, först passar han på att gå in på Aftonbladets hemsida för att kolla om något nytt hänt i världen. Brevid står jag, som stöd ifall något hemskt har inträffat sedan vi kollade nyheterna senast. Som den goda fästmö jag är.

J tittar bort samtidigt som Aftonbladets "framsida" dyker upp på skärmen. Jag läser snabbt rubriken och drar hastigt in luft i lungorna med ett "huuh"-ljud som följd. Samtidigt pekar jag med hela armen på skärmen och utbrister: "Gud vad hemskt!"
J tittar dit, och ser inte lika förskräckt ut som jag känner mig. Jag pekar fortfarande på skärmen och tycker att det är fasansfullt. Verkligen. Fruktansvärt.



När jag läser rubriken igen inser jag att det står "granar" och inte "grannar"...


Jag läste fel på en löpsedel en gång och det kommer jag ofta att tänka på i sådana här sammanhang. Löpsedeln löd "Planet störtade mitt i byn"
Hemskt va?
Jag tyckte dock att det borde stå överallt, en tidning räcker inte. Det borde stå på alla tidningars löpsedlar och framsidor, visas på tv i alla kanaler och bli uttjatat i radio. Jag menar, hur ofta störtar en himlakropp, i form av en planet, mitt i en by?

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Hahaha, sånna misstag är så roliga för det säger verklien hur snabbt man läser! =P



Jasså, det kanske var innan jag blev storläsare av din blogg? =P Kramar

2009-02-17 @ 08:38:55
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Jamen se vad lite högre studier kan ställa till det! =P



Min dag har inneburit VFU sen träffade jag Bög-Björn och därefter har jag kommit hem, diskat och bakar just nu! Ska försöka skriva en blogg nån stans emellan också om föreläsningen igår! =) hihi. To be continued.. ;)

2009-02-17 @ 19:48:57
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Doh.. hur har din dag sett ut och hur mår du idag? Typiskt mig att glömma det bara för att jag tänker att jag ska avsluta med frågorna! Doh..!

2009-02-17 @ 19:49:46
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Moolin.se

Jag skrattade också så länga när jag såg den där rubriken. fast jag läste faktiskt fel. Jag läste smög omkring och dödade grannar. Härligt värre tänkte jag!



DU jag har inte fått ditt mail om ansökan där!! :( Skicka igen?

2009-02-17 @ 20:18:47
Blogg/hemsida: http://moolin.se
Skrivet i slottsdammet av: Markus

Jag är grandödaren på spåren.

Kika in i min blogg och skåda själv, mycket misstänkt.

2009-02-17 @ 22:06:54
Blogg/hemsida: http://macizz.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0