I survived friday 13th!

Dagen gick som planerat. Typ. Tänkte fel imorse om när jag skulle gå till tåget. Tänkte att jag skulle gå hemifrån 7.15, men tåget gick ju 7.13, så det blev lite brått när jag kom på det! Sedan tappade jag glasögonen i golvet och jag såg dem ingenstans! Allså, jag är ju inte blind utan, jag ser mycket väl golvet och saker på govlet men glasögonen var borta! Efter ungefär 3 minuters letande (mycket en stressande morgon) hittade jag dem, då de åkt under foten på vårt matbord och foten skymde dem helt. Sprang till tbanan och till slut kom jag fram med 1 minuts marginal. Då var så klart alla sittplatser upptagna och folk stod längst bak och längst med sidorna. Aldrig, tänkte jag, aldrig i två timmar. Så jag gick allra längst fram och satte mig på golvet istället. Inte särskilt skönt men bättre än att stå!

När jag gick i högstadiet satte jag mig mitt på ett torg en gång och målade av en byggnad, så vad är golv mot det?

Efter det var det en föreläsning opm arbetsrätt där det faktiskt var riktigt intressant och en bra föreläsare men, ändå gäspade jag hela tiden?! Var knappt trött, blev bara slö av allt sittande antagligen.
Träffade därefter gruppen och gick igenom frågorna, vi klarade nästan alla även om det blev en hel del diskussion (det ska det vara!). Dock inte alla uppgifter. Ett svar var vi helt överrens om men vi fann inget lagstöd för det och uppgiften var att ange lagrum för det framkomna svaret. Vi letade i säkert 30 minuter efter det där lagrummet och var nära på att ge upp. Så tittar jag en sista gång och då gör hjärnan en koppling. "Men! Här står det ju i 1§!" utbrister jag och de andra tittar konstigt på mig (vi hade ju läst 1§ flera gånger). Jag läste den igen högt och sedan betonade jag på just det stället där jag ansåg finna svaret och förklarade mitt tankesätt. "Meen åååh fan vad smart du är Sara!" utbrister mina kamrater. Flera gånger sa de att jag var smart, hihi känns som en bra avslutning på veckan! Nu hade jag gjort mig förtjänt av helg!

Klockan var närmare 14 och jag hade inte ätit lunch, så jag tog med mig T och P och vi satte oss och käkade mat. Vi hade så trevligt att vi satt en hel timme. Klockan 15 lämnade vi alltså matstället och gick till biblioteket för att dra ett litet lass inför helgen. Dock blir mamma klar med arbetet snart, så jag hinner inte börja utan hjälper bara killarna på traven lite med deras uppgifter (då jag redan gjort dem) och sedan lämnar jag dem för en tur med mor.

Vi gick till H&M där man kunde få 20% på en vara. Mor hittade inget hon ville ha men jag hittade en BH med matchande trosa så jag köpte BHn och mamma trosan åt mig, båda med varsin 20% kupong! Yeey. Vi satte oss och snackade lite skit ett tag och sedan gick vi och tränade. Kondition denna gång. Otroligt dåligt var det på tv...

Sedan for vi hem till henne och far och J kom hit efter träningen. Jag och J har tagit ett bad i deras underbara badkar och jag tvättade håret med Respons (för mig tillbaka till barndomsminnen). Nu har mor lagt sig och jag och J ska nog snart åka hem. Det var min fredag den 13 det! Verkar inte som att den var så illa iaf (ännu, inte ropa hej än). Måndagen den 9 var mycket värre...
Jag anar ljuset i mörkret.

Åh nu är klockan över 00 vilket betyder att jag överlevde otursdagen, igen! Vilket flyt jag har!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Haha men dagen började ju som en "fredag den 13:e" =P Jag tror iof inte på sånt.. =P



Hur vill du att Bög-Björn ska se ut då? -kliar mig i hövve- Alltså, jag tycker inte han gör sig lika bra på kort som IRL måste jag ju erkänna.. Ibland undrar jag om det verkligen är han på korten! =P haha. Planer för alla hjärtans dag? =) Kramar

2009-02-14 @ 10:01:55
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0