Vårkänslorna spritter i mig

Det är kallt ute. Trottoaren är belagd med is och till viss del även snö. När jag andas in luften känns den som vinter. En klarblå vinterhimmel finns ovanför våra huvuden, där många mil upp. Det skulle kunna vara en vanlig vinterdag. Men det är det inte.
Jag börjar känna vårkänslor. Solen är nere när jag vaknar och uppe när jag går hemifrån nästan en timme senare. Solen är uppe när jag går hem och när jag sitter hemma och pluggar. En klarblå himmel som med en sol som lyser rätt in i ögonen på en så man knappt ser den isbelagda trottoaren man går på är ett faktum denna dag.
Det börjar verka vår banne mig. Nu väntar jag på plusgrader. På första tappra blomman (kanske redan finns, har inte tittat så noga) som sticker upp ur den hårda jorden. På knopparna som ska täcka trädens bruna, kala armar. På än längre dagar och på kärlekspar överallt.
Och på det största vårtecknet av alla: på en bar mark som inte är betäckt av grus. När trottoarerna är soppade under mina fötter, då vet jag att nu är det vår.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: jayne

JA... vi måste alla följa med i utvecklingen...så även musik och skivbranschen. Spotify är underbart!!!

2009-02-18 @ 21:13:46
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Karina

Det där är inte ovanligt, jag har svårt att plugga längre än 4-5 timmar (effektiv tid) och så har jag massor med pauser så en pluggdag kanske är 8 timmar med 60% effektiv tid. Sen har alla bra eller dåliga dagar eller tider på dygnet, själv pluggar jag bäst på kvällen. Lite dum vana med det funkar verkligen bäst.



Ja, när trottoarerna är sopade brukar jag också räkna det som vår :) Jag åker en del inlines och det går inte att åka innan de sopat rent på gatorna. Det brukar vara lagom till att man kan åka i t-shirt också så det är helt klart ett vårtecken!



Ha det gott och lycka till med pluggandet!

2009-02-18 @ 22:08:33
Blogg/hemsida: http://fager.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0