"Tidig sänggång"

Ikväll blir det tidig sänggång för ovanlighetens skull, fast jag låg länge i sängen imorse. Har gjort nästan det jag ska, resten grejar jag inte riktigt och behöver hjälp på traven. Det är väl därför man har en grupp att samarbeta med? Så hoppas att de har hittat svaren till imorgon så jag får veta hur man ska tänka. Har hört många som säger "uppgifterna blir bara svårare och svårare" och visst blir de det. För varje vecka som går blir det bara mer och mer klurigt. Inte som på gymnasiet där man fick arbeta med ett kapitel i matten i taget och lösa liknande problem om och om igen. Ni känner till A, B och C uppgifterna man brukar ha i matteböcker, där C är svårast? Då löste man ju några A, sedan några B och om man klarade och hann även några C. Här känns det som att man börjar på B och gör två stycken, sedan hoppar man till C och gör en bara, därefter D och E och F.... Känns som vi hinner varva alfabetet innan vi är klara om vi fortsätter i detta tempo. Men visst lär man sig något ändå på vägen, har ju mer kunskaper nu än för 3 veckor sedan, absolut. Men det blir tufft, kan man inte hymla om.

Nu ska jag packa väskan, ta fram träningskläder och hoppa i säng med straffrättsboken (mycket bra introduktionsbok till straffrätt av Suzanne Wennberg!).
Imorgon ser min dag ut som följer:
-Föreläsning (frivillig) om PM och Rättsfallskoncentrat, hur ska de skrivas? 8.00-10.00. Bra att vara med på tror jag så ska streta mig upp 6.15 för det.
-Föreläsning om Arbetsrätt (ingår i kursen). 10.00-12.00.
-Gruppträff och gå igenom läxan fr.o.m. 12.00-
-Förhoppningsvis hinna plugga lite därefter så jag slipper så mycket som möjligt under helgen
-Träffa mor och träna
-Kolla lite på kläder då vi har fått reakuponger (möjligen "shoppa" först, sedan träna, aja ordningen är mindre viktig).
-Hem till mor och far
-Middag, korvstroganoff antagligen
-J kommer efter träningen
-J kör oss hem när vi känner oss klara.

Har ni några planer för denna fredag?

Så här kan jag se ut en helt vanlig pluggdag
(när jag pluggar älskar jag att ha håret i knut).

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Emma

Aha jag förstår, så det kommer upp vatten och sånt där ??

Det måste vara jobbigt..

De vore ju bra att du fick en ny operation så att det blir bra så slipper du det =)



2009-02-12 @ 22:14:52
Blogg/hemsida: http://memzz.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0