What a lovely Saturday!

Jag hade tråkigt. Ingen kommenterade på bloggen (liten pik kanske), hände inte mycket roligt på facebook, inte så många aktiva på msn, ingen mailade... Det var rätt tråkigt när J stuckit till träningen. Jag mosade en Kexchoklad (som jag alltid gör) och åt.

Så började jag prata med Sa och rätt som det var rusade jag iväg i värsta snöstormen (ja det snöade riktigt mycket då) till tunnelbanan. Sprang förbi svägerskan och hoppade upp på tunnelbanan. Svishade iväg upp på bussen och vips så var jag hos Sa. Vi satt och snackade först i hennes säng och hon bokade eftersläppsbiljett. Så fick jag även hennes piller för 7 månader, då hon bytt sort och jag har samma som hennes gamla. Tackar!


Så sminkade hon mig också, med sitt mirakelsmink! Och när hon pillade mig i håret, åh... Varför är det så skönt att bli ompysslad? Nä nästa lördag, då ni! Sedan kom J på vägen från träningen och hämtade upp mig med bilen, älskar att han har körkort. Jag var väl hos Sa i typ en timme, men det var en härlig timme!

Innan W kom till Sverige undrade hon om det var något jag ville ha från Tyskland. Jag bad om en påse med så gott godis som jag vet finns där.
Det fick jag!


Innan hon åkte till Uppsala smög hon också in detta i vår bokhylla:

Tyskt påskgodis (som är okej att äta innan påsk också sa hon), och nyckelpigor var sådant som barnen åt under påsken där! I det bruna pappret med vita prickar fanns en cdskiva med tysk musik av en som ställt upp i deras Melodifestival, och jag har lyssnat och den var bra! Boken Högläsaren verkar jättebra känner jag när jag har läst på baksidan. Jag blev alldeles paff av allt hon ger mig/oss. Var inte alls beredd på det! Tack så jättemycket!

Jag och J skulle ju göra currykyckling till middag. Detta skulle vi ätit förra helgen, i tisdags, onsdags och slutligen idag. För jag har hela tiden skjutit upp det för att jag inte orkat. En gång för att vi glömde tina kycklingen och jag vägrade ta fram den klockan 17 för då skulle det inte bli middag förrän tidigast 22 och jag var trött och ville i säng tidigt. Jag lovade att på lördag gör vi det. Kycklingen ligger på tining och allt var i ordning. Så öppnar svärfar fönstret och ropar ut till oss när vi klev ur bilen:
"Sara, vill ni äta middag med oss?"
"Jag vågar inte svara på det" sa jag och tittade menande på J.
Han suckade och ropade till sin pappa
"Vad är det för något?"
"Rostbiff"
Jag tittar menande på J, som suckar och säger
"Ja, okej"
Vänder sig till mig och säger "det var för bra för att säga nej.."
Middag hos svärföräldrarna klockan 19 alltså. Kycklingen får det bli imorgon istället!

Denna dag är underbar, alltså i korthet:
Jag fick massa tyskt godis, bra skiva och en bra bok- helt oväntat!
Köpte lite eget godis att mumsa på när det blev för tråkigt
Det började vräka ner snö!
Jag sprang ut i snön, så att jag fick snö i munnen och ögonen och blöta glasögon, kände mig som en liten barnrumpa!
Träffade Sa och vi hade det bra!
Fick massa piller!
Blev vackert sminkad! (Måste bara vänja mig)
Blev bjuden på middag hos Sa, men tackade nej- vi skulle ju laga currykyckling
Blev bjuden på rostbiff, tackade ja, mums!
Finns maaassa rena badlakan (bristvara i vanliga fall)
Fått rolig kontakt på Facebook

Kvällen blir nog lika fantastisk!


Jag blir så glad att jag tar ett glädjeskutt:

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: jayne

oj...här händer det massor visst...trots den tråkiga starten... hi hi hi hi

Hoppas du får fortsatt lika trevlig kväll nu!!!!

Godis är ju aldrig fel...mmm

2009-02-28 @ 18:49:22
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: kompis

Låter underbart att hinna få vara med om så mycket på en och samma dag.

2009-02-28 @ 22:37:37
Skrivet i slottsdammet av: Emma

Hehe =) nejdå är inte negativ.. bara lite.. haha men bo här i norrland när det är vinter så kommer du nog också bli trött haha..

nej sommar året om =) o lite höst sen sommar igen

2009-03-01 @ 00:58:33
Blogg/hemsida: http://memzz.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0