Datadravel

"Jag ska blåsa rent din dator så du får flytta alla dina saker från den som du vill spara."
Det är vad jag har gjort under kvällen (det och ordnat med min nya almanacka, dvs skrivit in viktiga datum osv). Vi har en extern hårddisk som heter "My Book World" och som är på 1 terabite, dvs 1000 gigabite (GB). För er som inte fattar, det är väldigt mycket plats på den. Alla villans datorer är kopplade till den och alla har varsin mapp. Min mapp heter Sara och är väl använd. Eftersom min dator (eg. Js) blir full hela tiden har jag redan lagt över all min musik på den hårddisken. Sedan nästan alla bilder jag har finns där. Fatta om den hårddisken skulle paja, då skulle nästan allt försvinna. Fy farao.
Iaf är det dit jag flyttat allt mitt nu när J ska blåsa rent min dator, och lagt kopior på allting så att det inte gör något att det försvinner när J fixar och donar här sedan. Så kollade jag hur mycket plats lilla Sara tar på My book Worlds minne, svaret blev: 26.8 GB. Inte så mycket av minnet, men jag tycker att det var ganska mycket plats från bara lilla mig.... Mina bilder tar 14.4 GB eller 9033 stycken bilder (inga dubletter) eller 199 mappar med bara bilder. Det är ju helt sjukt.

Sammanlagt på det minnet är det så här mycket plats upptaget: 332 GB eller 21 232 filer eller 1211 mappar.
Jag tycker att det är galet mycket...
..och jag tänker inte berätta var i huset denna hårddisk finns så att någon kan gå och ha sönder den! Hela mitt liv skulle försvinna då ju *cry*


Rock Band på nyår, synd att mitt ansikte skyms...
Johan, jag, Sandra, Magda

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Emma

Umeå =(

2009-01-04 @ 19:09:13
Blogg/hemsida: http://memzz.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Emma

Ja vet helt tråkigt.. men de får gå ändå =)

2009-01-05 @ 12:01:17
Blogg/hemsida: http://memzz.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0