...en tand är lös, den är jättelös, snart blir jag en tandlös gumma.

Somnade på soffan igår (förstår mig inte på mina sömnvanor alls) och drömde att jag tappade tre av framtänderna! Min mamma svarade, när jag sa detta till henne i drömmen, att det var väntat då de tänderna såg mörka ut numera (typ ruttna?!) och att jag får ringa tandläkaren efter helgerna. Och hur ska jag har råd med det?! Tandläkaren är ju svindyr! Fick lite smått panik. Tur att det bara var en dröm.

Så här såg mina tänder ut. Min högra framtand, vänster i bild, var det bara kanterna som var borta så jag fick en huggtand. Mittentanden var själva ramen intakt och fast, men i mitten var tanden väldigt lös, likt ett barns mjölktand som snart ska tappas. Det skulle alltså bli ett hål rätt igenom tanden om den ramlade den. Den på sidan var i princip borta, bara lite kvar högst upp. Hua.


Väcktes av mammas sms där hon skrev att hennes kusins hund dog igår, och hennes andra kusins (eller hennes barns?) farmor dog. Det var tråkiga nyheter. Inte för att jag känner dem men ändå.

Idag ska jag fira farmor, träna för första gången sedan influensan och... lägga mig i tid?

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Emma

Usch nu fick jag rysningar Sara.. du drömde om att tappa tänder ????

O sen ringder din mamma osäger att en hund och en till har dött..



Ryyyyysssningaaar.....

2009-01-06 @ 12:01:32
Blogg/hemsida: http://memzz.blogg
Skrivet i slottsdammet av: mor din

Först var det min kusin Helens lilla vovve som dog.



Sedan var det min Gudmors (min moster och din mormors lillsyster) svärmor, alltså var hon farmor till min kusiner. Puh , det är jobbigt med stora familjer...att få ihop det ibland!

2009-01-06 @ 12:35:33

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0