Förintelsens minnesdag 2009

Jag sitter och äter kvällsfika typ. Tunnbrödmackor (x2) med smör, leverpastej och gurka. Smöret börjar ta slut, måste komma ihåg att handla det.

J borde komma hem snart. Hans träning slutade 22 och han har bilen. Känns lika bra varje gång: "han har bilen".

Idag är det Förintelsens minnesdag. Jag hoppas att ni inte har glömt det! Viktigt att minnas förintelsen och förhindra att ännu fler massmord äger rum. Att inte själva vara delaktiga i det och att aktivt ta avstånd från det. Inte en dag man vill ska behöva finnas, men nu gör den det. Hoppas ni gjort det bästa av den.
Kom ihåg Gyllene reglen "Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad", så enkelt och så rätt.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Diana

Tack för din söta kommentar! Läs gärna mitt nya inlägg om "blir inte fula flickor våldtagna?". Nu tåg bloggar jag igen, mysigt! ;) Känner mig riktigt high tec för en gångs skull..=P KRAM!

2009-01-27 @ 22:50:32
Blogg/hemsida: http://dianasblogg.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: jayne

Den gyllene regeln hade jag uppsatt på väggen när jag jobbade på en fritidsavdelning med 10 stycken tredjeklassare. En bra regel, absolut.

Min kurs är "bara" denna terminen, men det blir nog en ny nästa termin.

Jag gillade inte skolan när man var tvungen att gå.. men har på senare tid upptäckt att det är så kul att lära sig.. och att JAG kan mer än jag tror.

2009-01-28 @ 06:14:14
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: malin

behandla andra som du själv vill bli behandlat är ett väldigt bra ordspråk:)

2009-01-29 @ 16:38:12
Blogg/hemsida: http://maaaaliiiins.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0