Gomspaltsbekymmer

Har precis ätit rester, kycklinggryta i curry med ris. Så otroligt gott. Dock är det det här med min gomspalt. Har börjat störa mig en del på den nu. Tidigare har jag tänkt att det inte är värt en operation och att det inte finns något bra läge. Läget finns inte nu heller men det är nog däremot värt en operation. Har insett att det jag upplever som normalt inte är normalt.
Det är (tydligen) inte normalt att:
-Äta kycklinggryta med curry och ris och få såsen rinnande nerför näsan under och efter att jag ätit klart.
-Dricka vatten och råka hosta till varpå vattnet kommer upp i näsan och åker ut den vägen.
-Gurgla Listerine och det svider i näsan efteråt, så som det svider i munnen. Mums.
-Äta chokladmuffins när man är förskyld och sedan snyter sig. Då ska det alltså inte vara chokladmuffinssmulor i snoret...
-Äta soppa och det rinner ut genom näsan, som med grytan/grytor.
-Dricka fort, tex när man är törstig eller stressad, och få ut vätskan genom näsan.
Osv.

Så ska träffa en läkare och se vad man kan göra åt det, hur och när. De har sagt att jag får operera mig fram tills jag fyller 99 år så borde ju gå. Men timingen kunde ju varit bättre...

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Lisa

oj, vad konstigt det låter! :S

2009-01-19 @ 19:41:45
Blogg/hemsida: http://lisa94.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

En klasskamrat till mig på gymnasiet hade haft gomspalt, han hade sånt där jack i överläppen ockås och var redan opererad ett par gånger! Men det låter inte roligt inte.. Hur kommer det sig att du skjutit på operationen?



Haha, då vet jag vem jag ska meddela om det kommer onödig fakta till mig! Jag brukar få sånt för ja tycker det är skojjigt! =)



Haha, vi får googla på björkar! -ser lampan lysa ovanför huvudet som en idélampa!-



Nej hujja, studierna är inte mitt liv så mycket vill jag inte plugga! Jag vägrar! Heltid är inte hela livstiden utan 8h/dag! =)



Kändes det bättre när du var och tränade eller kändes det trist rakt igenom?



Nu har jag städat lite! Jag har fått rensningsryck och rensar för fullt! Jag växlar mellan apatisk och extremt sysslofull när jag mår dåligt -försöker förklara situationen- =P

2009-01-19 @ 20:47:06
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: peter pc carlsson

För att rösta räcker det inte med en kommentar hos mig. Du måste kryssa i den blogg du vill rösta på i vänsterspalten på min förstasida.

2009-01-19 @ 22:01:21
Blogg/hemsida: http://enbart.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: mamma

Bra beslut att ta tag i op nu.

2009-01-21 @ 07:48:11
Skrivet i slottsdammet av: Jenny

Jag föddes också med gomspalt, fast jag har inga problem när jag äter och så för det mesta, vilket är skönt. Hoppas det löser sig!

2009-09-26 @ 17:14:45
Blogg/hemsida: http://jeniis.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0