Idag är en dag fylld av små äventyr likt ingen annan dag

Upp "tidigt" (inte lika tidigt som om jag skulle jobba men tidigt för att vara "ledig"). Täcket hade åkt ur påslakanet i natt så jag frös som en gris. Utanför täcket var det kallt! Och utanför huset var det många minus (okej det var typ 8 minusgrader). Kallt med andra ord. Jag invigde min nya kappa! Med mössa, sjal, skinnhandskar, stövlar, jeans och tjocktröja under kappan var jag iaf tillräckligt varm. Kände mig så fin! Invigde dessutom mina nya silverörhängen, så grymt fina.
Åkte iväg i kylan, gick i snön. Ingen Metro idag, så tog med min bok. Fel på dörren, den vägrade öppnas men till slut kom jag in ändå, efter att ha stått still ute i ca 8 minuter. Då blev min klädsel lite kylig. Men det gick bra, jag var snabbt ute i kylan igen. På hemväg. Läste boken, nära slutet nu. Midvinterblot, av en Mons som stavar med o. Det stör mig, men han skriver bra, så det får väl gå ändå. Kom hem, J undrade varför jag var hemma så fort, vad svarar man på det? Hade flyt, antar jag.

Slängde mig på soffan med boken i högsta hugg. Efter ett tag blev det liite för skönt. Halvsomnade till. Vaknade igen och satte mig vid datorn. Men jag längtar tillbaka till boken. Tror jag ska gå upp en våning och läsa. J håller på att fixa med vår dörrkarm, slipar, sågar, borrar och låter allmänt småstörande. Musik på hög volym så han ska höra ner. Jag tror jag pyser upp, lite lugn och ro tack.
Jag ska bara...

Pussen på 00-slaget, typ. Nyårsafton.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0