I'm back!

Var och kollade lite i affärer igår med mor, och fikade (jag betalade 2/3 av fikat). Köpte en almenacka som jag nu måste föra över viktiga saker i från min gamla almenacka. Inför nästa år ska jag förhoppningsvis investera i en personlig almenacka (och där mamma har du länken som du efterfrågat), så jag får precis som jag vill ha det. Är ju något fel på alla almenackor i affärerna ju... Så köpte jag handkräm också och Försvarets hudsalva till mina torra läppar. Det var det jag investerade i. Mamma började frysa när vi gick till Coop. Jag var varm och go.

Jag åkte hem till Sa och hängde där ett tag, efter några timmar åkte vi hem till mig och köpte hem thaimat på vägen. Jag åt hälften och sparade hälften till idag. Så såg vi på film, fikade med mina svärföräldrar... ja jag vet inte hur vi fick tiden att gå egentligen men sedan var klockan timmen efter midnatt drygt och jag var trött och J somnade på soffan. Kändes som det var dags att dra sig till sängs. Jag jagade upp J och bäddade rent i soffan åt Sa och vi gick och la oss allihop.

Jag drömde att mamma och pappa hade en son till, så jag hade 4 storebröder istället för 3, men det ljög mamma och pappa om för soc och sa att de bara hade 3 barn förutom den lilla mörka, smala och långa pojken som de hade som fosterbarn. Så skulle jag byta blöja på den där lilla killen, i badkaret. Och det gick ju bra först men sedan så ja, kom det mer än vad som redan kommit i blöjan, om man säger så. Och det åkte ner i avloppsröret och fastnade så det blev stopp. Och jag spolade ju rent pojkens rumpa med duschslangen så vattnet började samlas i badkaret då det var stopp och det blev grumligt då det var smutsigt. Och där i låg ju den lilla pojken och tittade på mig med stora ögon... Stackarn. Soc märkte iaf ingenting som tur var, de kanske skulle tycka att jag var helt oduglig som "storasyster".

Antagligen kommer drömmen från när jag och mamma fikade igår så satt det en liten pojke brevid mig och han satt där och tog i så hela ansiktet skrynklades ihop då han försökte pressa ut lite. Pappan låtsades som ingenting... Och så tjatade Sa om sina ungar på hennes jobb hela dagen igår, och hur hon längtade till dem igen efter ledigheten.

Så gick vi upp imorse och vi åkte och träffade Su, tog en fika. En man undrar om en av våra stolar vid bordet var lediga, ja svarade vi varpå han säger "muchos gracias, det betyder tack" som om vi inte visste det...
Började kolla på lite kläder på Topshop, Sa hade sett fina tröjor där förut. Vet ni vad jag ser? En snygg svart kappa, prissänkt med 50%, i min storlek. Jippi. Testade den och den satt bra så slog till. Hade tänkt mig ungefär 800kr att lägga på en svart kappa, men denna kostade "bara" 699kr (hade alltså kostat 1399 kr). Så nu har jag köpt en kappa också! Har bara present till farmor kvar, sedan har jag köpt allt som jag skrev i ett tidigare inlägg att jag ska köpa.
Ringde mamma och hon har feber... Så var det hennes tur också nu då, tråkigt.

Nu är jag hemkommen iaf!
På återseende.

Ytterliggare ett kort från nyår som jag tog på oss...

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Susanna

Vilken fin bild på er! Kram !!!!!

2009-01-04 @ 20:58:10
Blogg/hemsida: http://bubocorax.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: mamma

Så fin bild!

2009-01-04 @ 22:59:47
Skrivet i slottsdammet av: jennifer

auw vilken söt bild :D

2009-01-04 @ 23:53:50
Blogg/hemsida: http://ffjun.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0