Pluggdag

Efter att ha lagt mig för sent, fastnat i den bok jag läser på kvällen och därefter somnat, vaknade jag mycket trött. Snoozade två gånger mot bättre vetande innan jag gav upp om mer sömn. Åkte till skolan och hade en 4 timmar lång seminarie. Våra seminarier är alltid 4 timmar långa. Lite rast har vi också däremellan. Snackade avtal hit och dit och om det är så- hur ställer sig då lagen osv. Sedan i slutet fick vi lite mer övning i att slå i lagboken. Jag fick ju min igår kväll så första uppgiften var helt omöjlig för mig, visste inte alls var jag skulle hitta rätt paragraf. Resten klarade jag, rätt snabbt också.
Så var skoldagen slut och läraren hälsade trevlig helg (kl 12 en onsdag). Jag begav mig till att köpa lunch. Blev en räkbaugette som jag blev besviken på, usch. Hade gärna lagt de 45 kronorna på annat. Köpte även comviq kompis 75 sek. Gick en två vändor i Södra huset innan jag fann en ledig sittplats. Trappa upp, trappa ner. Nästan omöjligt att hitta plats under lunchtid. Långa köer är det överallt också.

Sedan hittade jag in till biblioteket och deras tysta avdelning! Jag älskar att ha det tyst och stilla runt mig när jag pluggar. J förstår det inte alls och drämmer gärna på bra musik på hög nivå. I vintras slog han dock på Lisa Ekdal helt plötsligt och jag stirrade bara på honom. Jag tycker att hon är rätt bra, men han gör det ju inte. "Jag behöver något dåligt så jag inte börjar tänka på musiken" förklarade han sig. Jaja.
Iaf satt jag där i den tysta avdelningen där mobiler, datorer, musik (även i hörlurar) och samtal mellan personer är förbjudna. Jag och mina jämlikar. Verkligen superskönt. Vid ett tillfälle började dock en kvinna (ja hon var nog i 40 årsåldern) prata i mobilen! Inte ens viskande. Vi alla tittade upp förvånat och undrade HUR hon kunnat missa informationen om att man INTE får ha mobilen påslagen där inne (alla har nog på ljudlöst). Det står nämligen på alla dörrar in/ut dit och i en skylt i mitten av salen som hänger ner från taket.
Sedan var det en mobil som började ringa högt, hoppsan sa.

Där satt jag i 3 timmar och 40 minuter och studerade. Läste de sidor jag ska ha gjort till på måndag och gjorde de flesta uppgifterna tills dess. Vi ska dock gå igenom det imorgon i gruppen så ska vara klart då tyckte vi. Fastnade på 2 uppgifter och kunde inte komma vidare. Började inte med prejudikatet. Så det har jag kvar att göra hemma ikväll eller imorgon förmiddag. Nu är jag bara trött, så gissar på imorgon förmiddag...

Ska diska nu, jippi.
Bra onsdag idag?

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: linnea

Jo, de går ju om man lägger henne... Men då får man ligga i minst en timme innan hon har somnat riktigt... Och den tiden känner man inte riktigt att man har. Det ska ju diskas o plocka undan när hon har somnat också. Även lite tid för sig själv till läxläsning m m.

2009-01-28 @ 17:46:17
Blogg/hemsida: http://lovisasmamma.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Emma

Är det roligt ? Med juridik ?

2009-01-28 @ 18:37:46
Blogg/hemsida: http://memzz.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: ida

hahahahahah

inte meningen att luras:P

men mycket riktigt syftade på västerås gurkan - gurkstaden ;)

2009-01-28 @ 20:28:27
Blogg/hemsida: http://www.idapersson.se
Skrivet i slottsdammet av: ida

jaså. du visste inte att det kallades så?

haha. nu låter de som de är nått man säger jämt:p inte riktigt så va. men ändå;)

2009-01-28 @ 20:46:59
Blogg/hemsida: http://www.idapersson.se
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Tjoho, sorry att jag inte svarat innan men jag vill ha tid att svara så jag har väntat!

Skrattyogan var lärorik och jag lovar att skriva mer om det i bloggen, ska dock upp tidigt imorgon så jag ska försöka sova lite först! =P



Haha, nej men vi har haft folk som somnade på föreläsningen igår och några idag också! =P Tråkigt när det blir mycket upprepning.. annars klagar man på att man inte får upprepningen! =P



Nejdå, jag sover rätt gott när jag väl lägger mig men jag känner ju att jag blir sömnigare och i morgon lär effekten ligga kvar lite eftersom jag tog den rätt sent idag.. -typiskt-



Vi får se! KRamar! =)

2009-01-28 @ 21:52:59
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0