Gruppval

Om 2,5 timmar kan man börja anmäla sig till den grupp man vill vara i. Av de nio grupperna passar tre med min läkartid. Har nu kollat hur de tre grupperna ligger schemamässigt annars.

Grupp 2 är oregelbunden. Mestadels på mån och ons men ibland på tis och tor. Tiderna då lektionen varar varierar mellan 8-12, 9-13, 11-15 och vid ett tillfälle 12-16.
Bra då jag kommer "få" sovmorgon. Tänka att "åh vad skönt imorgon börjar jag 11!" Eller "Åh imorgon börjar jag 8.. aja, iaf bara denna dag". Jag ser gärna att jag får lite sådana vardagsnjutningar. Börjar ändå ofta 8-9 och dagen kommer igång, samtidigt som jag får dessa välbehövda sovmornar.

Grupp 4 är regelbunden. Har alla lektioner (bortsett från tingsrättsbesök) mån och ons mellan klockan 8-12.

Bra eftersom man kommer upp på morgonen och sedan har hela eftermiddagen fri. Dock är jag lat och tanken att jag väljer att alltid få gå upp 6-6.30 för dessa lektioner känns riktigt plågsam. Jag vill sova ut!

Grupp 7 är regelbunden. Har alla lektioner (bortsett från tingsrättsbesök och en tor) på mån och ons. Dessa mellan klockan 13-17.
Ser inte någon direkt fördel med den tiden. Visst får man sova ut och kan vara uppe länge (perfekt för min kompis B alltså) men dagen kommer aldrig igång. Mitt problem är ju att jag inte vill gå upp om inte jag måste och därför skulle jag ligga i sängen till klockan 11 och inte göra något vettigt, bara för att jag kan. Jag känner mig själv... det blir inget "förmiddagshemmaplugg".

Inte grupp 7 alltså. Men kan inte välja vilken av grupp 2 och 4 som är bäst. Känns som man får lite mer rutin med grupp 4 och det är bra om man behöver boka tandläkartid eller något så kan man säga "mån och ons från kl 13 kan jag". Så sägs det ju att kroppen mår bäst av att gå upp samma tid varje dag. Men sedan ska man tänka på att det ju tillkommer föreläsningar, seminarier, gruppövningar och sedan den andra kursen som börjar i februari och går delvis parallellt med denna. Hur schemat blir vet jag inte förrän jag har valt och börjar skriva in alla timmar i almanackan. Då får jag översikt. Just nu är det mest bara huller om buller.

Denna vecka som den ser ut just nu enligt min almanacka. Det som är skrivet i färg är olika sorters skollektioner: föreläsningar, seminarier, debatt och i detta fall en välkomstmottagning också.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Jag kör också olika färger i kalendern! =)



Just nu känner jag mig helt slutkörd, har jobbat 13-16:30, må låta lite men med min brukare är det aldrig lugnt och jag är slut! Fick dessutom sms från Bonden idag och det förvirrar mig! Kort och gott: Kortslutning i hjärnan!



Mina grannar vann postkodsmilljonären veckan innanjag flyttade in så ja tror inte jag behöver det dit, men nån gång serry! ;)



Håller tummarna för att det ska bli bra för dig i skolan iaf! Imorgon ska jag till läkaren.. Läskigt!

2009-01-20 @ 17:46:38
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Emma

Ja du de undrar jag oxå

2009-01-20 @ 18:24:17
Blogg/hemsida: http://memzz.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Snart dax att anmäla sig!! Är du beredd? Klara....färdiga... =)



Jag är på G med ommöblering idag igen! Massor som händer här hemma nu! -skrattar-

Nej, jag tycker inte heller han ska förvirra mig så! -morr-



Hmm.. njae.. postkods-tjofräset är inget för mig! =)



Fredag? Säg inte så! Jag kanske kommer tro det är fredag snart! =O



Har du mycket att läsa nu? jag har egentligen en hel del.. :S

2009-01-20 @ 19:38:04
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Då antar jag att svaret på denna kommentar dröjer? =P



Idag flyttar jag runt min hylla och nu är mitt rum större! Batteriet i kameran tog slut så det dröjer innan du får se bilder.. Men jag tror det blir bra! =)

Plugga gör jag aldrig såhär sent, för mig är det viktigt med principer när jag pluggar så jag pluggar bara dagtid! Kvällstid om jag sitter på spårvagnen eller något liknande!



Men jag har skla alla dagar till fredag!! ;) Jag till doktorn i morgon och sen ska jag till mölndals sjukhus och fota mitt öga på fredag.. Scary!



Jag fick en bok idag från lycknis (alltid snabba leveranser från dem!) och tydligen är en annan bok skickad från adlibris (fanns inte på lycknis) men den går ju som B-post så får vänta lite.. suck! Hoppas du får dina böcker!! Annars är det morr på dem! ;)



Vilken grupp blev det?

2009-01-20 @ 20:05:26
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Hmm, scary! Hur går en adress ut?! Haha

Låter som ett bra alternativ! Då får man lite rutin ju! =)



Jag har en tvåa haha! =) Vi ska dela säng och rum! =P

Pluggar man för sent så sover man ju dåligt! Bättre att plugga en dag extra isf!



Jag har heller aldrig fotat ögat, jag har bett dem kolla upp mitt öga flera år men nu när jag gett upp det så ber de om att få göra det! Wierd! haha. =)



Lycknis brukar vara snabba. Annars skriver de mail om förseningar! =) Härligt att du fick mail från dem, då kommer det nog imorgon ska du se! ;) Senast i övermorgon! =) Lycknis skickar med A-post nämligen!

2009-01-20 @ 22:14:57
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Ja, man tycker ju det! men men.. =) Men wierd!



Haha, jadå jag har en 160säng och tre extrasängar så det ska nog lösa sig! =)

Bög-Björn är en.. hmm.. kille som eventuellt kan vara aniongen påfrestande.. men han finns alltid där och emellanåt vill jag strypa honom.. =P Du får helt enkelt hålla dig uppdaterad dessa dagar! ;) Jag har iaf slutat lyssna på honom redan.. haha.



Jag upplevde det inte som fel längre men jag har en svart fläck i ögat.. Men eftersom den aldrig kännts ller nåt så har jag släppt det n u.. men det har inte sjukvården! =P



Oftast är lycknis billigast så jag tycker verkligen du ska kolla där! De har en 2:a-hands shop också så du kan ju kolla! =)

2009-01-20 @ 22:39:24
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Emma

Jaa allt bra med mig, dig då ? =)

2009-01-20 @ 23:14:16
Blogg/hemsida: http://memzz.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0