Träning i såväl kropp som sinne

Jag stack iväg och tränade. Hade bestämt med mor att träffa henne efter att hon jobbat (slutade tidigare) och planerade träningen och upplägget därefter. Jag värmer upp, kör ben och rygg, stretchar lite och sedan var det dags för att duscha. Dock får jag då veta att mor inte tänkte sluta 14.30, utan 15.30. Jag hade tagit fel på en timme! Så tillbaka in i träningslokalen för att köra bröst, armar, axlar och mage också. Klockan var ändå bara 15 när det var klart, och dryga timmen tills hon skulle vara på plats. Körde kondition sista halvtimmen och tittade på Vänner samtidigt. Var ett avsnitt jag inte sett. Sedan gick jag åter in till omklädningsrummet.

Då kommer jag på att jag glömt handduken. Kul. Men det var nästan tomt så jag bestämmer mig för att skyla mig med mina mjukisbyxor jag tränat i och sedan torka mig i värmen i bastun. Så klär jag av mig och virade om mig med byxorna, ena benet över brösten och andra över rumpan så jag får en snygg blottning av huden på ena sidan av magen och ryggen. Låser skåpet och... precis när jag ska gå ut från det hörn där jag gömt mig kommer det två tjejer och ställer sig precis i dörrhålet till duschrummet och börjar snacka. Hade ingen vidare lust att trippa dit omvirad av mjukisbyxor som en byfåne. Den ena är påklädd ytterkläder och den andra ska gå in i duschen, omvirad en handduk. De håller på att säga hej då. Men det tar en evighet innan de gör det. Efter ca 3 minuter (känns som en evighet) börjar de ändå att säga orden "Hej då" och jag tänker äääääntligen i sann Gert Fylking anda. Men så lätt smiter jag inte undan, för då kommer den ena tjejen på något som hon måååste berätta. Jag svär till i skallen på mig själv och står och stampar i golvet. Känner att tiden bara rinner iväg. Efter ytterliggare någon minut säger de dock hejdå. Ena tjejen går ut och andra in i duschen. Väntar tills dörren slår igen och småspringer sedan in i duschen innan någon mer hinner komma. Ser hur tjejen står och hoppar i duschen som en galning och småskriker lite. Plågat tittar hon på mig. "Varmt?" frågar jag. "ISKALLT!" får jag till svar. Aja, då kanske hon inte tänkte på att jag hängde upp mina byxor, och inte en handduk, på kroken iaf....

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0