Jag studsar omkring på små rosa fluffiga moln

Har haft en bra sista arbetsdag. Fått massor med kramar och lyckönskningar, 2 kindpussar och en lyckospark i baken! De ville att jag skulle komma på besök och hälsa på, så får se om jag hinner med det innan avdelningen försvinner. Jag bjöd mina kollegor på Noblesse med mint smak. Älskar sådana själv men tog ingen, duktiga jag. Hade ganska lite jobb idag med. När det väl har lugnat sig efter jul och nyår blir januari årets lugnaste månad. Så är helt naturligt.

Idag fick jag hem kallelsen för uppropet i brevlådan från Juridicum. Visste ju redan tid och plats tack vare internet men känns skönt att ha fått det bekräftat. Har fortfarande svårt att fatta att jag är antagen. För bra för att vara sant. Jag svävar på små moln de här dagarna. Helt underbart. Har inte ens orkat bekymra mig för om jag inte skulle klara det. Känner mig helt lugn. Vet inte om det är ett bra tecken eller inte. När jag är lite nervös brukar jag prestera som bäst, och när jag varit lite orolig brukar allt lösa sig fint. När jag är lugn och trygg brukar jag bli besviken. Men ändå känns det mer som att jag är lugn för att jag har hittat hem.
Hoppas känslan håller i sig och att det verkligen är så.

Nu tänker ni kanske att eftersom jag nu börjat min julledighet, något försenat, ska jag bara slappa hela dagarna i sänder fram till terminsstart?
Då tänkte ni fel. Jag tänkte nämligen ställa klockan på 8 till imorgon. Planer för dagen är iaf att söka sommarjobb (iaf kolla lite) och träna på gymmet. Diska och städa här hemma. Ja, det låter väl som en bra start på ledigheten.

Kollade runt lite i gamla mappar, nu när jag måste se till att allt verkligen är flyttat till den externa hårddisken så att inget försvinner när J blåser om datorn. Hittade bilder från två olika tillfällen där jag har lockigt hår. Den första är jag helt naturligt, bara en bra lockhårdag. Den andra är naturligt lockigt hår men med hjälp av tratt på hårtorken och hårsprej orkar håret bära mina tunga lockar (som i vanliga fall bara blir vågigt). (Klicka på bilderna för större).


(Åh vad lustigt, jag har ju samma tunika på mig vid dessa tillfällen!)

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0