Veronica Mars och sängsnack.

Innan jag säger något annat måste jag bara skriva att jag fått nys om att Veronica Mars kan få en fortsättning som film! Jag gillade den serien och plötsligt blev det bestämt att den skulle läggas ner. Slutet var väl inte det bästa och jag kände ett tomrum efter VM. Nu har det ju gått ett tag så jag har "kommit över" det, men ändå. Nu står det på denna blogg att VM alltså kan bli film, att huvudrollsinnehavaren Kirsten Bell ska ha tackat ja till fortsättningen och det enda egentliga problemet är finansieringen.
Hoppas det blir av!




Igår kväll bytte jag lakan i sängen till helt nya. Vi hade två påslakanset att välja mellan och vi valde det med stjärnor på som vi fick av Js föräldrar. Jag tänkte som så att (usch vad svårt det var att koncentrera sig på att skriva när jag har Obamas installationstal i högtalarna. Han försöker verkligen dra till sig min uppmärksamhet ääh, vänta måste pausa... så där). Jag tänkte som så att nu har vi ett rent påslakanset (och underlakan och hela fadderlunnan) över och då kommer vi byta om några veckor igen. Efter det är det inte säkert att vi har något rent, beror på om J orkar ta med lakanen i tvätten, och då kommer vi få ha våra svarta påslakan med hjärtan på lite längre än dem med stjärnor. Jag har ju en svaghet för hjärtan, om ni inte visste det...

Iaf så var det helt underbart skönt att sova inatt. Kändes som en helt ny säng. Jag bara älskar känslan av nybäddat, synd att det är så jobbigt att bädda dubbelsängar bara. Vi sov för ovanlighetens skull i våra egna sängar och under våra egna täcken, hela natten. När man vaknar på morgonen brukar annars båda kuddarna ligga i ena sängen och ett täcke ligga på sängen medan de andra två täckena (vi har tre täcken på vintern) ligger på golvet brevid. Men inte i natt! Nä, i natt sov vi ljuvligt i våra egna sängar. Det var så skönt. Jag drömde om mina växter, vattnade dem osv... Spännande...

Så vaknade vi 9 av klockan. Av båda väckarklockorna. Båda sträcker sig till sin sida och snoozar. 10 min senare börjar dem skräna igen. Båda snoozar. Helt utan att tala med varandra. Så ringer dem igen. JAJA. Vi stänger av men börjar småprata. Nästa gång det ringde gick J upp. Jag gick på toa och sedan la jag mig igen. Kan ju ligga till 10 iaf, ingen brådska idag. Klockan ringde klockan 10. Ååh vad skönt. Tände sänglampan. Låg där till halv 11. JAJA måste väl upp då.
Farligt det där med sköna sängar faktiskt, fast jag var utvilad ville jag ligga kvar. Åh så skönt jag sovit i natt.

Har ni sovit gott?
(Sätter på Obama igen).

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Isabella

Sov riktigt dåligt inatt, vet inte vad det beror på. La mig halv 1 och försökte somna men låg o vred mej i 2 h kanske, tillslut somnade jag för att vakna kl 5 igen då syrran gick upp för hon ska till Romme idag, sen sov jag till 9 och sen somnade jag om och sov bra i 1½ timme! Sen vaknade jag och låg och lyssnade på "Bella's Lullaby", min låt ;) och sen när jag ska upp sträcker jag på mej och river ner ett glas ovanför mitt huvud med vatten som far rätt ner i sängen o -plaask- allt blir helt blött! Aja jag kom upp iaf.

2009-01-21 @ 13:40:20
Blogg/hemsida: http://thisdreamisover.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0