"Har ni någon Hund?"

Men är blogg trögt eller? Försökte skicka det här inlägget imorse men den totalvägrade. Någon annan med samma problem? Sedan stack jag till stan och har varit borta hela dagen så har inte kunnat försöka något mer. Hoppas det funkar nu. Jag och J ska på bio ikväll så blir imorgon eller senare som jag uppdaterar igen. Dumma blogg.


Ojojoj... blev inget inlägg på hela dagen igår! Tror det är enda gången på hela bloggåret jag inte skrivit på ett dygn, när jag inte varit bortrest. Iaf så gick jag upp tidigt för att gå till jobbet. När jag skulle gå upp en trappa för att borsta tänderna fick jag vila benen lite efter trappuppgången då mina ben var såå trötta efter träningen i förrgår kväll. Krängde plågande på mig jackan och åkte till jobbet. Jordens lugnaste dag var det. Så därför kunde jag och mina kollegor skoja en del. de pratade gamla minnen. Började med att L frågade mig om jag mindes någon serie som gick på 70-talet. Jag tittar på honom och svarar "Jag är född i slutet på 80-talet!". Han stirrar på mig och svarar "Ojdå. Så du minns den inte?" Alla skrattar.

Jag fick för mig att en människa hette Hund i efternamn, då namnet var slarvigt skrivet. Utbrister "HETER MÄNNISKAN HUND?!" varpå mina närmaste kollegor vill titta. Jag visar pappret för S och precis samtidigt ser vi att det står "WESTLUND!" och sedan skrattade vi högt och länge... Men t och l hade skrivits ihop så det såg ut som ett stort H. Vilken tur att jag inte ringde upp för att fråga något och skulle söka människan per telefon "Hej, jag heter Sara från *** och jag söker någon som heter Hund", eller "... Har ni någon Hund?", eller "... kan jag få tala med en viss Hund?". Det hade blivit riktigt pinsamt!

En gammal kollega kom förbi med en ask nybakade havrebollar. De där som är lite grå till färgen och jättemjuka. Väldigt frestande, men jag avstod. Från alla 24.

Jag bestämde mig för att gå tidigare. Mamma likaså. Jag hade inget att göra, i princip och hon hade mycket tid på flexen. Så vi gick till apoteket först, sedan tog vi oss en minifika på Donken. Jag tog en mellanchokladmilkshake, som alltid. Vi åkte hem.

Mer i nästa inlägg så ni inte blir uttråkade! Tyvärr vill inte bildfunktionen fungera nu, så ni får överleva ändå!

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0