Uppropet genomfört

Så var jag hemkommen igen. Jag kom inte sent, utan 15 min tidigt. Då hade ungefär 250 av mina klasskamrater redan kommit och täckte upp hela hallen utanför hörsalen (stor hall). Däremot kom 5 personer försent. De två som kom sist kom 25 minuter sent! Är inte det ganska illa?

De två studievägledarna var det som höll i det hela. Tydligen finns det en tredje också. Den ena närvarande var syo för grundkurserna och den andra för specialkurserna. De började med upprop. Bokstavsordning efter efternamnet. Yey. Jag tror jag kom 4e sist. Fick alltså vänta medan de ropade upp 295 namn innan det var min tur att säga "JA".
Sedan drog de igenom namnen igen, men nu bara de namn där någon sagt ja och nu skulle vi bara lyssna efter namnet, inte svara. Då var vi antagna, när detta var klart. Tog ca 30 minuter.

Sedan gick de igenom pytteliten information, varav jag redan visste allt. Internet for the win.
Så nu skulle de regristrera oss i något som heter FastReg och mellan 20.00 ikväll och 18.00 imorgon kväll ska vi anmäla oss till vilken grupp vi vill gå i. Vi ska använda oss av våra personnummer och just nu är våra sista fyra siffror koden, sedan ska vi byta kod när vi loggat in.

Klockan 15 är det reservantagning och det var nog en 30 personer som inte själva eller via ombud var närvarande nu och därmed förlorade sin plats. Så en del har chans att komma in i andra reservantagningen.

Jusste, jag räknade antalet personer som hette Sara och kom fram till minst 10 stycken. Ovanligt.
En del kände varandra eller var bekanta med folk där som de snackade med men jag kände inte igen någon. Var en del ovanliga efternamn som jag känner igen och de kanske är syskon eller kusiner. Vem vet.

Ja, mer upphetsande än så här var det alltså inte. Innan vi gick fick vi ett papper om hur man loggar in i FastReg och ett häfte som kallas Studiehandbok och innehåller nyttig fakta om alla 4,5 åren. Sedan for jag hemåt i Sveriges kanske skitigaste buss. Var riktigt sugen på att fota rutan så ni skulle förstå, men jag gjorde det inte. Rutorna på vänster sida var iaf helt bruntäckta av smuts och man kunde spegla sig i det, fast det är ljust ute. På höger sida var det däremot bara ljusgrått över rutorna och man kunde ana konturer av landskapet utanför. Låter mysigt va?


Igår snöade det lätt större delen av dagen. Så här såg det ut när trötta jag gick hem från träningen.
Idag är det vattenpölar, slask och regn, och jag har träningsvärk i framför allt högra skinkan, bara lite i vänstra...

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0