En sådan fräckis!

Vaknade flera gånger under dygnets tredje timme, sedan när jag vaknade 6.05 kunde jag inte somna om. Drog mig en stund och gick sedan upp före det att klockan skulle ringa. Tog det lugnt. Precis innan jag ska gå råkar jag dock sparka foten rätt in i bandspelaren som J ställt vid sin fotända på sängen. Ont i foten fick jag och radion på den gick igång på hög volym. J vaknade och jag tog mig om min ömma fot. Men det gick över, dock kunde J inte somna om.

Åkte till jobbet och efter lunch höll jag på att somna. Lutade mig tillbaka i stolen och blundade och skulle lätt ha somnat om inte en kollega precis då kom och ville prata med mig. Typiskt, så trött så trött. Städaren bjöd vår lilla avdelning på toblerone! Dessutom hade allas godisskålar blivit påfyllda. När det nästan är dags för eftermiddagsfikat hade jag piggnat till. Spanade in godiskålen men tog såklart inget. Tyckte att det var rätt mycket i den ändå. Sedan går jag iväg för att fika och ser att skålen då är borta, konstigt. Så möter jag B, en som är känd för att sno de godaste frukterna ur andras avdelningars fruktskålar. Tycker han beter sig underligt då han har båda sina armar bakom ryggen på höger sida (bort från mig). Vi hälsar. Jag passerar och vänder mig om. Ser hur han håller VÅR godisskål i händerna bakom ryggen och när vi passerar varandra slänger han fram skålen framför sig så att jag inte ska se. Sedan ställer han tillbaka skålen där den stod. Jag passerar deras skål och ser att där är det massa godis. Blev jätteirriterad. Kan ju inte bara sno vårt godis! De har ju eget! När jag kom tillbaka från fikat ser jag att i vår skål är det inte alls mycket kvar. Dumhuvud, den där B. När jag sedan tänker efter har jag sett honom flera gånger under dagen vid vår byrå där skålen står. Och där har han exakt NOLL ärenden, har inget där att göra, inte ens i närheten. Så vad sjutton har han gjort där tro?! Ser jag honom igen sno från oss så skiter jag fullkomligt i vem som hör mig, han ska få en rejäl utskällning för så där gör man inte! Han och jag har dessutom varit arbetskamrater, både förra vintern och i somras. Arg, blev jag, arg.

VI jobbade över, säg när jag inte jobbade över senast (3 december, kollade faktiskt, alla andra dagar har jag jobbat över). Tog mig sedan hemåt och handlade på vägen. Js familj har kommit hem från nyår i norrland och vi var bjudna på middag där. Samma som de alltid bjuder på och som jag inte gillar. Visst äter jag långsamt och lite i vanliga fall men här blir det extra långsamt och lite för det är inte gott. Men ner måste det ju. Attans.

Och nu är vi här. Jag laddar upp bilder på facebook från nyår. Glömmer att det är fredag idag hela tiden. Har fått 3 dagar till att arbeta. Skönt att det fyller på sig!
Har fått veta att Js nyfödda kusin kommer få namnet Ellinor.
Jag och J på nyårsafton.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Emma

HAHAHAHA VILKEN EN !

2009-01-02 @ 21:39:31
Blogg/hemsida: http://memzz.blogg
Skrivet i slottsdammet av: Agneta

Det kanske är hans arbetsuppgift att hålla koll i frukt och godis skålar?

2009-01-03 @ 11:53:46
Skrivet i slottsdammet av: Viktoriae - En blogg om självkänsla & tänkvärda inlägg!

Vilken söt bild! :D

2009-01-04 @ 14:57:16
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0