Gamlingar

Dagen började lite kyligt och L kom hit för att hänga med oss. Vi började med att färga Js hår. Det skulle bli rött och blev knallrosa. oops. Ringde då min kompis M, som är frisör och frågade vad man kan göra åt det. "Har du färg kvar?", jo lite svarade jag, "hä på det en omgång till då". Vi "hädde" på en omgång till och det blev mörkare rosa, förutom i tinnigarna där han ju varit nästan vit innan pga solen.
Får se vad vi ska göra åt det då...

Jag och L gick ut och allt eftersom stek temperaturen. L kände sig snart för varmt klädd! Vi åkte till ett köpcentrum och kollade rean i massa affärer. Till slut fann hon en jättefin lila klänning för 98 kr som hon slog till på. Själv köpte jag en till tshirt, denna för 48 kr. Tror faktiskt jag velat köpa den tidigare under våren men inte känt att jag haft pengarna, så det var perfekt!
Vi bytte om på toaletten i köpcentrat (fräscha) och köpte oss varsin mjukglass och satt på torget.
Brevid satt en gammal tant. Tror jag ska skriva detta i "tjuvlyssnat-form":

Vällingby Centrum.
Tant 1 på parkbänk, njutandes av solen. En annan tant (2) går fram och ställer sig framför henne och säger:
Tant 2 - Hej!
Tystnad.
Tant 2 - Känner du inte igen mig?
Tystnad medan tant 1 granskar tant 2 under en bra stund.
Tant 1 - Meen! Är det Greta!
Tant 2- *skratt* Ja visst!
Tant 1 - Ja, jag glömde glasögonen ser du. Så jag ser så dåligt...
Tanterna talar en stund med varandra och slutligen går Greta därifrån. Efter en stund reser sig även tant 1 och vänder sig till mig och min kusin och säger:
Tant 1 - Ja, det är hemskt när man inte känner igen sin egen syster!

Efter detta åkte vi hem till mamma och pappa och L bytte skor och vi pratade om tvillingar med pappa. Fanns mycket att säga om tvillingar ska ni veta!
Slutligen åkte vi därifrån och hem till mig där vi var i ca 30 minuter innan vi åter begav oss på resande fot. Denna gång till morfar. Mötte mamma, morbror L och kusin C utanför och sedan käkade vi pizza allihop och hade det riktigt trevligt.
Jag, J och L blev bjudna till kusin C, M och W imorgon på lunch så det ska bli kul att komma dit och se hur de bor!

J spelar poker med grabbarna en trappa ner och jag hänger här vid datorn. Det är så det ska va?

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Viktoriae - En må bra blogg med självkänsla och där positivt tänkande ligger i fokus

Vad härligt att du fann en tröja som du kikat på förut men nu så pass billig,

sånt är riktigt härligt!



Men seriöst, hände det med tanterna? Hahaha! Du fick mig att skratta,

kanske ska skicka in det till tjuvlyssnat?;)



Sitter du fortfarande vid datorn nu eller? För det gör jag, haha! Kram

2009-07-22 @ 22:51:20
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: jayne

Jag lovar att berätta vad svaret blir...från resebolaget.

Chips blir jättegoda så här... man kan nog även göra dem i en fritös... kan man göra fler på en gång... DET ska jag prova imorgon minsann...

Ha ha ha ha Att inte känna igen sin syster DET är höjden... ha ha ha ha

2009-07-22 @ 23:30:38
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Viktoriae - En må bra blogg med självkänsla och där positivt tänkande ligger i fokus

Sv. God natt :P Tack för din kommentar och dina ord, min blogg nämner jag nästan hela tiden (ungefär som när jag var nykär i sambon för 5 år sen..) Haha! Varje tillfälle jag får så snackar jag om den och tja.. det är min hobby- verkligen!



Drömmar kan verkligen vara skumma.. verkar som att du också har lätt att minnas dina drömmar? Kan både vara bra och jobbigt ibland.. hur kommer det sig att du är uppe så här länge då? :P

2009-07-23 @ 00:04:38
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Tjaa, jag köpte det "skinnet" i ullared ^^ På gekås. 49 kr. :) Men de finns lite överallt faktiskt. Kolla clas ohlson. :)



Ja, vi har ju ingen tur med vädret men vi kan ju hoppas att resan blir bra ändå. ^^ Kram

2009-07-23 @ 16:01:24
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Förrsten! Bilder från det rosa håret? ^^

2009-07-23 @ 16:01:45
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg
Skrivet i slottsdammet av: Viktoriae - En må bra blogg med självkänsla och där positivt tänkande ligger i fokus

Sv: Hej hej! Hoppas du sov gott i natt och haft en bra dag? Själv så gick jag och la mig långt senare än dig ;) Hehe



Kramar!

2009-07-23 @ 17:51:58
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Viktoriae personligt | Grafisk design & mitt liv

Känns lite knas och skriva "Hej hur är läget?" på den här bloggen också, men jag undrar faktiskt.. du får uppdatera! Haha! Kram

2009-07-23 @ 18:05:00
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/personligt
Skrivet i slottsdammet av: jayne

TACK för det svaret!!! Ska spara det...3 år är en bra tid... lagom lång tycker jag!!!

Tack

2009-07-23 @ 18:08:15
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0