Lyckad shopping

På måndagen mötte jag upp min kusin L från Dalarna och vi åkte till stan för att kolla affärer. Hon var främst ute efter ballerinaskor men där hade vi ingen lycka. Var är alla ballerinaskor? Såg mest bara högklackat...

Men färden fortsatte och vi gick i många affärer och testade mycket kläder. L hade sådan tur, det mesta hon köpte var på rea, och det var inte lite hon köpte! På Gina Tricot, där jag har presentkort, köpte jag två fina tröjor till mig- ingen av dem på rea. L däremot köpte 7 olika varor och alla på rea. Hennes 7 varor kostade 14 kronor mindre än mina två...
Sedan köpte jag två tröjor till, på rea denna gång, på Cubus. Båda för sammanlagt 80 kronor om jag minns rätt-kap!
L köpte ännu mer kläder till kanonpriser och hon lyckades på något vis hitta guldkornen i reornas stökiga land.

Lunch åt vi på ett café, det blev varsin god sallad. Vi åkte även förbi KTH, var bara tvungen att visa dessa byggnader. Tycker de är så.. majestätiska. Hade inte haft något emot att gå runt i de lokalerna varje dag själv...

Vi begav oss hemåt senare än beräknat men vi hade ju sådant flyt i stan och tiden rann iväg. Till slut kom vi dock hem till mor och far där L sover över och vi åt middag där. Vi såg lite på tv på kvällen innan far slutligen körde mig hem.

Hemma övertalade J mig att hjälpa honom att förbereda inför sin födelsedagspresent. Han hade nämligen av sina syskon fått hårfärg i nyansen "corvette röd"- dvs illrött. Inte något jag är överlycklig över men...
Så igår blekte jag Js hår så han är rätt så ljusblond nu. Egentligen ville han färga det rött idag men jag sa ifrån. Blekning sliter ju så på håret så han får inte färga det inom ett dygn heller! Det blir nog imorgon...

(Här är håret lite fuktigt, egentligen är det lika ljust som nästa bild)

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0