När vi gräver guld i USA

Ojoj, jag är verkligen på g idag!
Fifflar med tårtan för tillfället och har laptopen på köksbänken så jag kan klicka runt på youtube samtidigt. Älskar minilaptop, älskar youtube och jag älskar sommaren 1994.

Jag var 6 år då, så mitt minne är inte direkt sprängfullt från den sommaren men visst minns jag lite. Jag minns Fotbolls-VM och Sveriges bronsmedalj. Minns att jag såg en match, och de brevid mig var exalterade för matchen som visades på tv. Som sagt är inte mina minnen knivskarpa, men de finns där!
Sedan började jag skolan, och det blev fotboll på rasterna. Jag började spela fotboll i lag också och blev målvakt/back. På den tiden (eller gör man det fortfarande?) skulle man utnämna sig själv till en spelare, alternativt hela laget till ett lag. När man spelade för skojs skull då, på raster exempelvis. Som målvakt ville man ju alltid vara Thomas Ravelli, vem annars?!

Jag minns framför allt det årets fotbollslåt, vilket är upphov till detta inlägg. Vem kan glömma När vi gräver guld i USA?
Dessutom var det en kanonsommar vädermässigt.
Vad säger ni? Ska vi slå till på en till sommar 1994? Medalj i Fotbolls EM/VM och riktigt bra sommarväder? Bra, då beställer vi sådana somrar de kommande åren tycker jag.

Lyssna och njut, nostalgi!


Den här biten måste ni ändå minnas, 15 år senare!
Till alla flickor vi har försakat
Till alla er som trott
På allting som vi gjort
Vill ni följa med oss västerut?

Till alla dom som korsat atlanten
Visat att det går
Världen tittar på
Ändå från New Delhi till Moskva
När vi gräver guld i USA

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: isabella

Ja det får vi säkert göra om ni hittar dit! :p

2009-07-10 @ 23:55:02
Blogg/hemsida: http://thisdreamisover.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0