Bortbjudna på lunch

Idag var det till att gå upp tidigt. För oss är det tidigt iaf. Klockan stod på 8.15 och det var jobbigt att komma ur sängen. La mig för sent! Steg in i duschen gjorde mig klar att åka på lunch.
Jag och J hämtade upp L och sedan köpte vi en krukväxt (vuxenpoäng) som vi överlämnade till kusin C. Hon bor ju 4 mil bort så det var det längsta J kört mig men det gick ju finemang. Svårt att hitta var det inte heller.

C och lilla W var där och M fixade med lite inför deras bröllop om ca en månad hos sina föräldrar. Vi pratade ett tag, blev bjudna på god lunch (kyckling med röd paprika i bitar och skuren purjolök och någonting flytande till så det blev som en god "röra" och pasta till det). Vi gick ut en liten promenad med W i vagnen så han skulle somna och sedan blev det fika. Pratade ännu lite och M kom hem. Var där i... typ.. fem timmar?
Sedan efter en stund åkte vi hem och lämnade av L igen.

Det var jätteroligt att komma dit och se hur C bor och allting. De har så himla fint också! De köpte nya möbler när de flyttade in så allting matchade så himla bra. Lite avundsjuk faktiskt. Vi har ju mycket saker vi fått från olika håll och försöker matcha ihop det men det går inte så bra som vi skulle vilja. Längtar på så sätt tills vi flyttar vidare och kan starta på nytt med det vi vill ha. Vi vill ju ha svart och rött som tema hemma. Så det märks vilka saker vi har tagit hem och inte när man tittar sig omkring i vårt hem...

Det var som sagt väldigt kul att komma dit och träffa dem i deras hemmiljö. Och W har ju blivit så himla stor och utvecklats otroligt mycket! Han är snart 9 månader och senast jag såg honom kunde han nästan vända sig. Nu kryper han med en himla fart, sitter själv utan stöd, står om han håller i något, och går om han får hjälp. Verkligen stor utveckling!
Dessutom skrek han något som lät som "mmaaaaaaaaaammaaaaaaaaa" en gång och sträckte sig efter C.

Bilder från idag (bebisar är ju så söta):





Js hårfärg:

Hur han ville ha det:

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: soffie

vilka sötnosar du har träffat idag,

hmmm gilla han hårfärgen?

ha en go kväll

2009-07-23 @ 18:51:23
Blogg/hemsida: http://soffie69.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Viktoriae - En må bra blogg med självkänsla och där positivt tänkande ligger i fokus

Sv: Hej! Skönt att veta att du håller koll på vad jag skriver, men jag var tvungen.. den andra kändes så vintrig att jag gillar den här mer och tja, det kan hända att den bilden är på omslaget av boken ;)



Vill också ha ett tema i lägenheten, även fast det har gått ganska bra så skulle jag vilja ha lite nya möbler osv.. men jag är glad över att jag har en lägenhet som inte ekar tomt (ser jag inte saker väldigt positivt? Haha!)



Bebisar är söta och spännande, de lever helt ovetandes om allt hemskt som finns därute.. de bara är, så skönt! Kram

2009-07-24 @ 10:22:53
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Så farligt var det inte!



På tal om ovanstående inlgäg (du förstår att jag inte riktigt orkar kommentera alla inlägg eftersom den segar totaltpå din sida? Ska be mats titta på det) jag hade ocks en sån tröttperiod nyligen. Jag tror det kommer gå över! Ska du ha eller har ju just haft din röda vecka? Kram

2009-07-25 @ 12:01:26
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0