Resan till norrland och första dagen här

Igår kom vi fram till norrland klockan 20.45. Vi reste hemifrån 10.00, plockade upp svågern M på Arlanda och gick på Biltema i Sundsvall. Min fader och farmor åkte till Jämtland och låg en timme före oss på vägarna. Efter några timmars bilresa ringde pappa och frågade om vi skulle åka på riksväg 90 (han viker av innan dess), vilket vi skulle göra. Den vägen hade rasat, hade de sagt på radion! Vi la om rutten och när vi kom fram kollade jag nätet, och visst var vägen avstängd där vi skulle ha kört! Tack för tipset!

Toapaus i Höga kusten, med utsikt över Höga Kuste- bron.

Vi blev serverade köttfärspaj när vi kom fram och umgicks lite grann innan vi gick till sängs vid midnatt.

Vi vaknade upp till ett molnigt väder, som efter någon timme övergick i regn. Regn som höll i sig i några timmar och övergick i endast molnigt för någon timme. Sedan blev det åter regn och nu skiner solen.

Till lunch blev vi serverade omelett, prinskorvar och spenat. Jag diskade efter, då vi alla blir tilldelade en eller ett par diskningar. Efterrätt i form av pepparkakor (så vi skulle bli snällare, men det funkade inte så bra på svågaren- han behöver flera nu!). Middagen blev någon form av gädda med citron, potatis och romsås. Kom ihåg nyårslöftet, tänkte jag och tog för mig. Var faktiskt inte så illa, ätbart iaf.
Efterrätten blev egenodlade jordgubbar (årets första), vaniljsås och rabarberpaj.

Vi har inte gjort jättemycket. Svägerskan J, som ju flyttar till england i tre år i september för att studera animation, har målat en kvinna som står vid ett tempel under dagen (min idé med templet). Den bilden blir hennes bakgrundsbild på datorn. De andra har spelat lite fotboll, men inte mycket.
J roar sig med att skjuta gummisnoddar på folk för tillfället.

Dagens och gårdages stora nöjen har varit Rubiks kub. Det finns två kubar tillgängliga och svågern och deras kusin E kan lösa dessa genom formler. Svågern har lärt svägerskan A, som sitter och övar, och svägerskan J försöker lösa kuben utan formel men ber om hjälp på traven ibland. Nu började J lösa en av kubarna.
Själv har jag spelat tetris en stor del av resan och dagen idag.

I bastun har elden börjat ta sig, så snart blir det bastu (och bad?).

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Oh, där var jag samma år som jag tog studenten! =) med min pappa och hans nya familj. Modellsessionen gick bra. men har inte haft tid och ork för bloggande den sista tiden. Bara uppdaterat det "viktigaste". Hoppas du har det super i norr! Kramar

2009-07-28 @ 22:10:40
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0