Vi ska faktiskt ut idag mitt lilla fejs och jag

Klockan stod på 8 imorse och ändå blev det ingen frukost. Ajabaja. Klockan 10 mötte jag mor (faktiskt 10 över då jag var lite sen) och sedan gick vi i två timmar i skogen. Tittade på en änd-familj som var sammanlagt sju stycken! En unge simmade runt, runt fram och tillbaka och pep. Resten av familjen låg på stranden och halvsov, tvättade sig eller bara myste. Såg himla skönt ut!
Vädret var bra att gå i, solen sken igenom molnen ibland och då blev det varmt, men annars perfekt.

Klockan var då strax efter 12 när vi var klara och jag hoppade på tåget med mor och åt en ost och skinkfralla till lunch i vby och köpte en blomma från farmor till P. P är pappas äldsta kompis, sedan de var små grodyngel har de lekt ihop och idag är det Ps 65 års dag! Mor och far, och farmor, skulle dit på lunch/middag och farmor kom i sista stund på att hon ville ge en blomma...

För övrigt såg vi massor av grodor, mest små, små bebisar. Tycker det är himla roligt för jag vet att när jag träffade J för 5 år sedan berättade han att groddjuren här nästan var utrotningshotade, ja i princip. Och att de nu hade planterat in en massa för att hoppas på att det tar fart.
Nu finns de överallt! Helt underbart roligt. Dock är paddorna lite knäppa för när mörkret faller och asfalten på vägen är varm hoppar de dit och lägger sig, och många blir självklart påkörda...

2007 planterade de dessutom in vattensalamandrar, både stora och små. Har inte tittat så noga men inte sett någon än, fast de finns nog där ändå.
Tycker verkligen det är mysigt att bo så nära naturen, och vi passerade många hundägare med hundar, folk som joggade eller promenerade och turister (camping ett par hundra meter härifrån) som tydligen tycker detsamma.
För övrigt var det en hare på vår uppfart när J skulle köra in bilen inatt. Apropå vilda djur. Och katten hade lämnat en död råtta i köket som han inte ens hade ätit på själv- snällt va?!

Så visst har vi skog och natur även i sthlm, fast man inte tror det.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0