En vecka med sommarväder

Denna vecka har jag varit på stranden två dagar och badat. I förrgår med Ma och idag med J, M, J och A. Dvs med J och hans syskon. J var nere i ca 1 timme och 20 minuter. Det var första gången han satt en längre stund i solen utan massa kläder, så nog är han rätt röd på axlarna nu... Själv var jag nere i 3½ timme idag, och 3 timmar i förrgår. I förrgår hade jag iaf solskydd...

En dag har vi till middag grillat på balkongen, en annan dag åt vi kyckling och sataymarinad, wokgrönsaker och ris. Igår hade vi tänkt ha det vi ska göra ikväll men vi insåg att vi inte skulle hinna. Därför fick det bli sallad/pizza på pizzerians uteservering. Idag blir det hemgjorda köttbullar (J kan ju inte äta köpta köttbullar), kokt potatis, stekt lök, gräddsås och lingonsylt. Det sköna med att vara ledig är att man faktiskt hinner laga mat ordentligt. Det blir ju billigare i längden också att köpa råvaror. Dessutom hade vi alla ingredienser hemma redan för veckans matlagning (förutom pizzan/salladen). Så skönt att slippa handla ändå, och känna att pengarna rinner iväg på något så tråkigt som mat.

Imorgon ska jag hålla mig i skuggan. Sedan ska J träna 19-21. De har ju färre träningar nu på sommaren, och dessutom skadade han revbenen för två veckor sedan, så han missade träningen de veckorna. Denna vecka är han igång igen och imorgon är veckans sista träning. Själv ska jag nog försöka ta mig hem till mor och far och se U-21 matchen Sverige-England, semifinalen, där. Heja heja. Deras matcher är ju riktigt roliga att se på. Tänk om landslaget var så här...

Själv har jag gått en två-timmarspromenad i måndags och joggat i skogen igår (träningsvärk i lårmusklerna). Ikväll tänkte jag köra lite bålträning hemma, mage-rygg dvs, och lite armhävningar på det. Saken är ju den att jag som sagt ej har SL-kort och det tar ca en timme att gå till gymmet enkel väg. Det innebär att det skulle ta mig 3 timmar att träna på gymmet och det är det inte värt. Bara jag tränar hemma istället så...

Jag är i valet och kvalet vad gäller val av bilskola. Väljer mellan två olika, varav den ena verkar lite bättre för mig men samtidigt är dyrare. Och eftersom jag betalar körkortet ur egen ficka så... Hm. Jag måste bestämma mig i helgen, annars har jag väl inte en chans att få körlektionstider i sommar.

Om exakt en vecka far vi till Tyskland.

När som helst dyker resultaten på de senaste tentorna upp på internet. Inte sett att andra tentan kommit upp än (första kom i måndags men jag väntar med att kika tills båda är uppe då bådas poäng slås ihop till ett betyg). De väntar verkligen till sista stund.

Nej nu blir det till att rulla köttbullar! På återhörande!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Varför inte köpta kötbullar? (jag äter inte heller det iof)



Ja, men det är viktigt nrä man argumenterar att ta fram nackdelar också men att vända dem till fördelar (en av sakerna jag lärt mig, haha)

2009-06-25 @ 22:06:02
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Vi får lära oss att alltid ha något negativt. Alltid. =)



Jag tycker inte om brosk.. Haha. Nä, usch allt för många hårda bitar från köttbullar som gör att jag vill spy.. mysigt att höra va? haha. :P Nu har du två inlägg att läsa! ;) Natti kramar

2009-06-25 @ 22:33:57
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg
Skrivet i slottsdammet av: Viktoriae - En "må bra" blogg där självkänsla & positivt tänkande ligger i fokus

Sv: Hej! Tack så mycket, gillar själv bilderna jag har på kampanjbloggen, de är väldigt fina.. kommer nog att överföra dem till den här bloggen (en del av dem) när jag är klar, blev väldigt nöjd!:) Ja, det var en del aspekter du får tänka till på i ditt val med bilskolan, själv hade jag ca 1h körning och det var skönt för annars kom man knappt igång innan man skulle sluta liksom.. Jag hoppas du kommer fram till en lösning!



Jag håller med dig gällande kärleken, jag som är så lyckligt lottad kan inte förstå att det finns så många därute som är riktiga svin (av båda könen) och människor som blir besvikna och bedragna, kan inte ens föreställa mig det!



Åh, hur gick det med betygen.. och köttbullarna? Jag skulle själv laga mat igår och det gick åt pipsvängen totalt, råkade hälla i vattnet som finns i påsen när man tinat räkorna.. Blev inte alls bra. Så vi handlade på mc'donalds där jag testade en sallad som smakade ush med dressingen så jag åt en cheeseburgare (eller snodde den från sambon) Så Jag hade ingen bra matdag igår :P kram

2009-06-26 @ 09:53:08
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0