Äntligen!

Dagen igår fortsatte i samma anda. Jag såg på film i svärmor och svärfars säng med alla flickor i familjen. När J kom hem och inte hittade mig gick han över till hans familj och frågade efter mig. Jag ropade att jag var på övervåningen och la mig sedan under sängen. Han började leta i garderoberna och flickorna där ovanpå sängen skrattade högt. Jag kunde till slut inte hålla mig utan började fnittra jag med. Då fann han mig under sängen. Han gjorde sällskap med oss. Svärmor sa att hon varje dag sedan examen haft de guldörhängen hon fick av mina föräldrar i present, hon tycker mycket om dem! Så roligt att höra, och visst har jag lagt märke till det.

Precis innan filmen slutar blir vi påminda om att det snart är midnatt, och innan midnatt var ju biljetterna superbilliga på Ryanair (vi tjänar minst 1200kr t/r mot om vi köpt dem idag). Så vi snabbar oss och klickar i allting där och bokar biljetter till Hamburg i början på juli. Vi hoppas att det passar W, har inte fått definitivt klartecken än. Men värt att chansa iaf. Äntligen är vi ett steg närmare att komma dit!

En annan sak vi fick chansa med var att fixa pass till J. Hans går ut 30 juni i år, det är ju passande. Dock gick hela familjens ut nu, i princip, så idag åkte vi dit för att fixa pass till alla. Jag hade inget bättre för mig på morgonen iaf och följde med. Senast den 22 juni ska det vara klart att hämta, puh. Lite rädd att det skulle vara 3 veckors handläggningstid... Men då löser det sig ju.

När vi ändå var där passade vi alla på att mäta oss i strumplästen. Har vi växt?
Jag har ju varit 166.5 cm i evigheter, och när jag förnyade mitt id-kort skrev de in längden från när jag senast skaffade pass (dvs när jag var 16 år (tror jag?) och det står 166 cm) utan att fråga om jag vuxit. Nu när jag mätte mig mätte jag hela 167.6 cm! Jag har vuxit ju, helt otroligt. Äntligen får jag lite resultat på måttstickan. Har ju velat bli 170cm länge, men det ter sig ju omöjligt.
J har också vuxit en cm, nu är han 185 cm! Trots att han snart fyller 23 år. Fast killar växer ju längre upp i åldrarna.
Js äldsta lillasyster är 168.7 cm, så i hennes pass fick det stå 169 cm. Hon hade vuxit liiite grann. Den andra lillasystern mätte 162 cm och hon är ju 13 år. Modern har alltid varit 167.5 cm, och därmed exakt en cm längre än mig, men nu mätte hon 167.1 cm och jag har därmed vuxit om henne med en halv cm! Glädjen var total.
Även brodern mätte sig och blev 179.5 cm.
Fadern i huset behövde inte förnya passet så vi vet inte om han krymt, men han brukar vara runt 180 cm.

Hur ska jag nu vänja mig vid att säga 167 och en halv, istället för 166 och en halv? Blir svårt ju. Men när det är dags att förnya mitt pass i höst/vinter så ska jag minsann säga 168 cm, de kör ju inte med halvor, så blir till att avrunda.

Ja, ikväll ska jag träffa lite folk, så det blir nog roligt i vanlig ordning. Vi tänkte sedan sova över hos mina föräldrar för imorgon bjuds det på lunch där med familjen, bra att redan vara på plats då.
Idag har jag mina nya jeans, min nya tshirt och min nya tjocktröja på mig. Härligt med nytt! Äntligen har jag haft tid (och typ råd) med shopping!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Emma

Aha ngt speciellt ? Eller för att ni ska åka till Hamburg =)

2009-06-12 @ 12:41:48
Blogg/hemsida: http://memzz.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0