Dramatik

Oj vilken dag...
Efter morgoninlägget ringde de från Huddinge sjukhus. Det är nämligen så att innan operationen måste jag gå igenom en undersökning på 4 timmar. Detta på Huddinge sjukhus. Där är det 6 månaders väntetid! Ajaj tycker jag som endast kan opereras på sommarlovet. Bad dem ringa om de fick återbud och det var det de ville. Återbud imorgon. Tiden klockan 7.30, vara där 7.15. Undersökningstid beräknad till 4 timmar.
Men.
Ett stort men.
Imorgon från 8.20 har jag ju den där jädrans redovisningen jag har skrivit om innan! Förbannades jedrans apa!
Efter lite blod, svett och tårar övertalar mamma och J mig att ringa min lärare och fråga om min grupp kan få ha redovisningen på onsdagens lektion som är tillägnad repetition. Jag sansar mig lite och googlar fram hennes mobilnummer (visade sig att hon var VD på en advokatbyrå, nämen inte illa). Ringer och hon svarar inte. Vad nu då? J ringer hennes företags fasta telefon och de säger att vi ska lämna ett meddelande på mobilen.
Jag ringer och kommer till hennes röstbrevlåda. När sjutton talade jag in på en sådan senast?
-Hej Anna, det är Sara *****, elev på JIKen. Jo det är så... *berättar hur det ligger till* ...så det skulle vara bra om du hörde av dig så fort du kan så jag kan ringa sjukhuset sedan. *tyst* Ett nummer kan ju vara bra att lämna också, hehe... jo 070...

Man blir lite ringrostig av att aldrig tala in meddelanden, men jag fick iaf med allt det viktiga! Då var klockan någon gång efter 10.

Mötte min grupp på Universitetet klockan 12 och förklarade läget för dem och att jag frågat Anna om vi kan redovisa på onsdag. Det gick bra för dem, "självklart ska du inte behöva vänta så länge när du har fått en tid bara för en redovisning på 8 minuter!" sa dem. (Nu kommer redovisningen ta typ det dubbla men aja, bara en detalj).

Anna ringde upp 12.20
-Hallå? svarade jag
-Hej det är Anna ***** du hade ringt angående problem med redovisningen imorgon?
-Ja, just det.
-Har du talat med din grupp?
-Ja jag har precis pratat med dem alla.
-Går de med att ha det på onsdag?
-Ja
-Ja dåså, då är det självklart okej att göra så.
-Vad bra, tack!

Tror hon sa lycka till eller något. Nåväl jag var bara så glad att det gick igenom! Äntligen!

Så imorgon hämtar far mig klockan 6.15 här hemma och skjutsar mig till andra sidan stan för en 4 timmars undersökning! Eller två undersökningar, vad det nu är. Har inte riktigt koll. Något med röntgen och kontaktvätska och något med mätning i näsan typ. Nåja, det visar sig.
Så, 3 månaders vårdgaranti från imorgon då! Härligt!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: jayne

BRA!!!! Det mesta kan lösa sig... jättebra! Jag önskar dig också lycka till!!!!

Ja, du... precis så tänker jag ofta.. bara eleverna får det stöd de ev behöver så kan de! Min son låg på IG i alla ämnen i sjuan, lärarna tyckte att han var slö, ointresserad och slarvig. När jag började prata om ev diagnoser så fnös de.. nej nej.. han får lägga mera manken till.. VILKET vi gjorde här hemma.

NU är det annan ton i skolan.. Oj vad du kan, så duktig du är.. bra jobbat.. osv.

Jag har talat om flera ggr att utan min och hans egen envishet så hade han inte varit här idag. OM jag hade trott på lärarna och tjatat på sonen..ja... gud...

Kram på dej...LYCKA TILL

2009-03-16 @ 20:51:47
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: ida

hej hopp! hur är allt med dig?

Själv är jag i stort sett frisk nu. Undra hur länge det håller i sig den här gången. håller tummarna inte kul att va sjuk inte. hua. Men annars är allt på topp:) wiiiee. krama

2009-03-16 @ 21:32:57
Blogg/hemsida: http://www.idapersson.se
Skrivet i slottsdammet av: Susanna

Ja, det var kul! Det var jag inte beredd på! :P

Det blev ingen mobil idag, jag får hämta den imorgon istället. Så det är väl ok.



Din blogg är ju söt som den är! :)

Jag gjorde den idag när jag var ledig, alldeles för mycket dötid :P



2009-03-16 @ 22:13:34
Blogg/hemsida: http://bubocorax.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0