Hänga i köket

Idag har jag stått för matlagningen. Lasagne. J har varit med och coachat mig hur jag ska göra hela vägen och kommit när jag ropat. Har gjort köttfärsås och bechamelsås, lagt ihop hela kittet i en smörjd form och då med plattor emellan så klart och in i ugnen. Låter lätt va? Jo, var inte så svårt. Dessutom gjorde jag bara illa mig en enda gång. När jag hällde upp bechamelsåsen så rann det ner lite på utsidan av kastrullen. Min reflex blir då som med sockerkakssmet och jag drar fingret längsmed utsidan och fångar upp såsen och stoppar in den i munnen. Mitt pekfinger och min tunga klagade lite, men det var iaf inte så illa.
Ska kanske inte ropa hej än heller, lasagnen är inte uttagen ur ugnen än...

När jag lagade mat kom jag på lite köksgeråd som vi behöver. Och eftersom jag fyller år om några veckor tänkte jag skriva ner det här som en påminnelse, annars kommer jag ha glömt det när mor frågar.
Så mamma, detta behöver vi:

Äggklocka, vår fina svenska viking har gått sönder tyvärr (tar gärna en likadan igen, eller annan söting).
Stekpanna- stor, vår har inte längre någon platt botten utan är välvd...mycket opraktiskt.
Kanske en STOR gryta, praktiskt vid currykycklinggrytalagning, så slipper vi låna av svärföräldrarna.
Bestick, främst vanliga knivar, för de bara försvinner hela tiden...
Matlådor, vi hade oändligt många. Nu har vi typ 4? Inte tillräckligt!

Se detta som en början på en önskelista!

Så här ser lasagnen ut för tillfället, och J programmerar (ibland krävs gammalt hederligt papper och penna):


Här kan ni se att mitt öra tom är rött på utsidan. Sedan har jag jordens hetaste frisyr ikväll, allt på ena sidan:

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Oj, skönt att du fått hjälp med örat! själv har man börjat få medicin med rabatt så snart har jag väl gratis.. =P



Vilken härligt antik dataskärm! =)

2009-03-25 @ 09:28:55
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: ida

Såbra att du fått pencillin. Hoppas de blir bätter snart oxå. haha. ja men du ser.Försöker man påverka de man kan så är man ju oxå miljömedveten:) Ska ni va med den 28:e då, å stänga av elen?:)

2009-03-25 @ 16:58:33
Blogg/hemsida: http://www.idapersson.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0