Bakning av högsta rang

Fram till klockan 18 får jag käka mumsigheter, men inte har jag något hemma. Åt inte så mycket igår heller så jag bestämde mig för att baka kladdkaka.
Jag plockar fram vårt favoritrecept och visar J min tanke. Han tittar på mig och säger:
J-Det är inget vasst i det va?
S-Va?!
J-Ja, inga knivar? Och inget varmt?
S-Mjo.. ugnen ska ju vara 175 grader..
J-Ja, och så ska du smälta smöret förstås...
S-Mm...
J-Lovar du att vara försiktig?
S-Ja!
J-Okej, då får du göra det fast jag går och badar.

Vilken koll han har tagit sig. Han har nog tröttnat på att jag spiller, bränner mig, skvätter, skär mig och har sönder saker.
Nåväl. Denna gång går det rätt bra.
Hittills har jag bara spillt ströbröd lite här och var (men hur lätt är inte det då när man "smörjer och bröar en form"?) och så råkade jag lägga ett plastlock på en avslagen varm spisplatta så locket smälte...
Nu ska jag gå och se om kakan är färdig, dvs knaprig utanpå och mjuk inuti. Ska vara försiktig så jag inte bränner mig...

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0