Penicillin

Så har jag varit på vårdcentralen och visst har jag en infektion i örat. Fick recept på penicillin och gick och hämtade ut burkarna på apoteket. Ja, burkarna. Två stycken. Ska äta 3 tabletter dagligen i 10 dagar. Hur många tabletter finns det i en burk? 20. Alltså behövde jag 2 burkar, och betala dubbelt. Så går det tydligen. De ska tas en timme efter mat, eller två timmar före. Lite klurigt det där. Tror jag ska försöka mig på en timme efter mat, verkar enklast att äta frukost och ta tablett en timme senare, äta lunch 3 timmar efter frukost och tablett en timme senare. Än tvärtom.
Lite klurigt på tentan på måndag, jag brukar äta lite allt möjligt under tiden på tentan och nu måste jag tänka på tablett intag, som om jag inte har tillräckligt i huvudet redan...

Var samma läkare som J var hos för ett par veckor sedan. Eftersom det var första gången jag var på den vårdcentralen fick jag skriva in mig också och välja läkare. Js läkare var full och de andra namnen sa mig ingenting så fyllde inte i den. De får välja åt mig, jag har ju ingen aning om vem som är bra. Förhoppningsvis behöver jag inte gå dit igen.

Nä nu ska jag äta lunch, sedan ta tabletten typ halv 5-5. Efter lunch blir det mer plugg. Vilken konstig dag detta har varit.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: anita

hej

va trist att du är dålig

jag sitter på jobbet har suttit gjort nästan klar dansbandsveckan få rum kvar de kul

Micke är på skolriksdag i Älvsjö låter skoj tycker jag

Frida ska sova hos Farmor o Farfar i natt

så Ulrika ,erik och jag har mysigt

hoppas Linda inte trötta ut netan

ska snart åka hem i morse var -7 trött på vintern

snöa när vi åkte från dopet i söndags

de var mysigt i söndags kul träffas

hälsa j kram anita ps krya på dig

2009-03-24 @ 15:21:43
Skrivet i slottsdammet av: Sara

Vad bra att det nästan är fullt!

Oj, vad ambitiöst det lät, varför är han med på sådant?

Vad skönt att bara vara tre ibland. Tror mamma står ut de här dagarna, verkar mest som hon tycker det är roligt och inte besvärligt :-)

Ja, här snöar det lite då och då också, jag vill ha vår!

Ja det var jättefint på dopet och kul att träffa er alla. Händer inte tillräckligt ofta!

J hälsar tillbaka! Hälsa alla där hemma!

Kramar

2009-03-24 @ 16:22:48
Blogg/hemsida: http://smuppra.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0