Typiskt - Otypiskt

Fit for fight? Inte direkt. Drasade i säng strax efter 23 igår och somnade som en stock. Vaknade 7.58 men valde att somna om några timmar till. Öm i halsen, snuvig som en jag vet inte vad, rinnande öron och tungt huvud. Dunderförkylning med andra ord! Och det första jag tänkte var "nej, jag måste ju åka och köpa godis till melodifestival-finalen ju! Hur ska det gå?". Mm.. riktiga problem här i västvärlden.

Nu har jag ätit frukost och läst ikapp de bloggar jag missat under veckan. Måste plugga lite idag fast Huvudet säger att det kanske inte är någon idé. Det ska ju inpräntas i Huvudet och Huvudet kan inte garantera att det jag läser idag stannar kvar där. Huvudet vill vara ifred och inte vara med om någon korvstoppning.
Men Huvudet, jag behöver ju öva till redovisningen nästa vecka!
Huvudet svarar att hon har tagit semester och återkommer om ett tag.
Men Huvudet, jag behöver dig! Både för redovisning och för tentaplugg!
Huvudets sekreterare hälsar att Huvudet inte är på plats och återkommer om ett par dagar.
Shit vad fräckt alltså. Det här ska jag komma ihåg! You will pay for this! Korvstoppning nästa när du är tillbaka, hoppas du vilar upp dig ordentligt under "semestern"!

Nåväl. Jag och Soffan kommer nog ha många mysiga stunder tillsammans i dag.
Do not disturb.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Anonym

jag med!! :d favoriten

2009-03-14 @ 16:15:54
Blogg/hemsida: http://damie.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Hehe, men vet du? Även om du sätter dig och läser men inte verkar förstå något så kommer du koppla det bättre sen än om du inte läser det alls! studieteknik är en bra kurs! =)

2009-03-14 @ 16:47:47
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: jayne

Hej på dej

Har det blivit ngt pluggande idag då??? Här har det varit vårlikt i luften...

Om dyskalkyli: det befinner sig idag där dyslexi var för ung 20-25 år sedan. Många som menar att det inte finns osv. Därav kanske det lägre antal. Finns inte heller så många som kan utreda detta då kunskapen inte är så bred ÄN.

Kommer mer och mer.

Sen går diagnoserna Dyslexi, språkstörning, ADD och dyskalkyli in i varandra lite..så det kan vara svårt att få rätt diagnos.

Intressant hur som helst och en jättebra föreläsning var det.

ha en toppen kväll

2009-03-14 @ 17:08:37
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0