Varför jag är borta

Om ni undrar var jag tagit vägen så är det tentapluggsperiod nu. I torsdags satt jag i biblioteket 10.15-17 med en timmes lunch och inga andra raster. Igår satt jag på föreläsning 8-10 och sedan i biblioteket 10-16.30 med en timmes lunch.
Nästa vecka jag jag försöka orka 9-17 varje dag i biblioteket. Hittills går det ju bra.

Här är största delen av tysta avdelningen, visst ser det fint ut?!
Rätt lugnt där på förmiddagen.

Igår skulle Js kompis S komma hit på öl och pizza så jag tänkte att de kanske ville vara i fred och passade på att hälsa på mamma och pappa. Bror Ps present inhandlades och doppresenten från mig och J är klar och ska bara slås in.
Ja, för idag fyller brorsan år, nytt inlägg om det senare, och imorgon ska vi på dop för mitt kusinbarn!

Pappa hade gjort räksmörgåsar till middag som var goda och vi hade trevligt. Förutom när pappa pratade när Måns sjöng i Så ska det låta, då skrek jag och mamma "TYST". Nåja, så kan det gå.

Sedan lyssnade jag och mamma igenom hela bandet jag spelade in från 1995 (en snutt var 1997 och en 1998 också). Riktigt roligt att höra, vi fick flera goda skratt! Jag blev lite rockigare och plockade fram gitarren (en ostämd en med tre strängar), plingade på den och sjöng lite coolt på olika låtar. Avslutade det hela med "Yeeah". Ashäftigt.
Sedan hittade jag på en egen låt. Som inte var så tokig. Men ni får inte sno titeln! Den är min och har varit sedan 1997! Okej, den handlade om, och hette: Pojkvaskern!
Vilken 9 åring döper en "rock"låt till Pojkvaskern? Jag och mamma vikte oss dubbla av skratt.
Mamma sa en del roliga saker också, men jag ska inte skämma ut henne här. Och alla andra som var med på bandet. Men mest jag. Shit vad jag pratade, sjöng och allmänt lät. Verkligen en högljudd unge!

Sedan åkte jag hem och J mötte mig vid tbanan här hemma, då skulle S också åka hem så var bra tajmat.


Även på toaletterna är vi intellektuella. Det förekommer en del klotter på toadörrarna:


Vi hjälper varandra också, snälla som vi är. En person har frågat
"Sedan när är demokrati samma sak som tyranni? 1984?"
Och svaret kommer här (även frågan ovan men lite otydligare):

Tungt va? Mm.

När jag tog dessa foton märkte jag en sak. Fläkten man blåser torr händerna med startar av blixten! Är inte det coolt så säg?! Så det var jag naturligtvis tvungen att visa gårdagens pluggkamrater: E och A. De höll med- coolt!

Vill ni ha en advokat med Nirvana tröja? Vi skojade om det igår, finns alla sorter!

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0