Välbehövd vilohelg

Jag var riktigt trött igår, jag har verkligen behövt denna vilohelg. Somnade på soffan efter en stund, sedan jagar J upp mig till sängen. Jag vägrar först en stund innan jag ger med mig. När jag borstat tänderna (åh vad jobbigt det var) dunsade jag i säng. Klockan var 00.37. Slocknade som en björn som går i ide. Vaknade sedan av att J åkte iväg strax efter det och hämtade sin faster och farbror som varit på fest. J lekte taxi dvs. Han kom hem tydligen, det märkte jag inte. Sedan vaknade jag på morgonen av att J säger att han måste på toa, jaha? Sedan sa han att han höll på att dö av hunger, jaha? Ja, så han gick iaf upp på toa och åt frukost. Själv vilade jag en stund till och när klockan slog 9.30 var det dags att stiga upp! Galet.
Fick höra att det varit minus 16 grader ute under natten. Dessutom hade J glömt min mobil i bilen över natten, den var iskall och betedde sig lite underligt först men tror den mår bra nu igen...

Åt flingor och mjölk till frukost, letade reda på J som försvunnit och satte mig med plugg. Därefter åkte jag till Vby och kollade kläder och bokrea med mamma. Införskaffade en bok till pappa som fyller på onsdag. Kollade efter en ny hårfärg som tar bort det röda, så att jag sedan kan färga det blont igen, men hittade ingen jag gillade.
Sedan tog vi en fika och jag sprang upp och tränade efter. Blev kondition. 5 km på 34 min är rätt bra tid tycker jag, särskilt med maximal lutning halva tiden. Dock inte löpband utan på sådan där annan springmaskin, löpband tycker jag är ännu värre, man får så hårda studsar när man springer på dem...

Iväg och handla och sedan hemåt. Blir så sur när jag ser barn som plankar på tunnelbanan. Än värre när jag ser vuxna människor göra det. Har jag haft råd att köpa busskort förra terminen, och J likaså, då har de flesta det! Bara man prioriterar det framför onödiga saker. Varför ska jag betala och avstå biobesök, god mat och bowling om andra skiter i att betala? *sur*

Nu kom jag hem och satte på kycklingen att koka. J slutar träningen om 20 minuter och då ska han rensa den, hihi.
Jag ska plugga vidare nu, ciao.

Igår blev det detta till efterrätt, yummie:

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0