Volontärarbete i Kina

Mamma skaffade två fadderbarn från Kina. En dag var de plötsligt här i Sthlm med några andra barn och ledare från barnhemmet. Mamma mötte dem i stan, och jag höll mig i bakgrunden. De var rätt bra på engelska faktiskt, trots att de bara var sådär 7-8 år. Men dem var jättejobbiga. Hängde, klängde och ville ha allting. Tror ledarna sagt "Era faddrar är rika så försök få dem att köpa så mycket ni kan åt er. Vill de inte börjar ni prata om hur ni har det på barnhemmet, berätta inget positivt utan bara hur hemskt det är. Jo, just det, säg att ni är tacksamma för att de är faddrar också, för att ni nu iaf har fått en vattenbrunn på gården. Seså, ut och peka på saker!"
För det var så barnen var under hela besöket. Lite senare säger mamma att de bett henne komma och volontärarbeta på barnhemmet i en månad, och hon har sagt ja. Men nej mamma, säger jag, jag vill inte det! De utnyttjar dig bara. Tänk om något händer?!
-Följ med då, säger hon. Det är bara en månad!
-Men, jag har 2 tentor den månaden. Jag kan inte.
-De kan du väl göra sedan? Finns ju omtentor.
Så stack mor iväg ensam till Kina med sina giriga fadderbarn, som verkade mer bortskämda än jag är, för att arbeta gratis på deras barnhem i en månad...
Då vaknade jag. Riktigt missnöjd. Mamma får inte åka till Kina och bli utnyttjad! Dummer.

Nu är det dags för frukost. Har varit jättesugen på Kellogs Frosties flingor, men sådan lyxvara har jag inte råd med. Men igår på ÖB fann jag ett stort paket för 12.50 kronor! Så nu blir det onyttiga flingor till frulle. Hoppas det är lika gott som jag minns det...

Idag blir det plugg och träna. Känns dock som en förkylning är på g... Vill inte.


Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Emma

Men ÅHHHH ! Fan va du luras jag trodde det va på riktigt ! Hahahaha !



Njaa vet inte hur det blir, får jag jobb där flyttar jag på en gång men.. får se hur det blir =) vill ju fortfarande..

2009-03-01 @ 12:09:02
Blogg/hemsida: http://memzz.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0