Grå måndag

Idag är det en grå dag, och jag har en grå tröja på mig dagen till ära. Inte mycket solsken idag inte men bara därför ska man inte deppa. Måtte lite dåligt imorse men åkte in till sub och läste i 2½ timme. Ca 35 sidor hann jag med, och blev klar med avsnittet om äktenskap, ca 250 sidor långt. Nu är det dags för sambo, ca 40 sidor, och partner, ca 10 sidor. Ska försöka hinna med det ikväll.
Sedan var det lektion och slutligen gick jag och S till bibblan och snackade PM. VI har nämnligen samma uppift så bra att bolla lite mellan varandra. Jag hade varit toanödig sedan klockan 11 men inte hann jag gå på toa någon gång inte. Dessutom åkte jag förbi min station och till Vby för att handla (Gouda ost för 35kr/kg passade jag på att köpa). Till slut, vid 18, kom jag äntligen hem och toaletten har väl knappt varit mer älskad än då.

Nu har jag ätit middag och läst i en proposition till senaste ändringen i föräldrabalken. För övrigt har jag otroligt svårt att säga baNken numera, särskilt HandelsbaNken. Vill så gärna säga HandelsbaLken. Handelsbalken flyter bättre i munnen tycker jag...

Nåväl, J ska iväg till träningen nu. Jag ska plugga. Livet som student är bra härligt.
Läste för övrig Citys framsida idag "Ung och jobbsugen - då bor du i fel land" där det står att ungdomsarbetslösheten, särskilt i Sthlm, har ökat kraftigt i år. Jag skattar mig lycklig som inte är skoltrött än och som är fast på en utbildning som leder någon vart. Tack och lov.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Emma

Hej de är lugnare nu..

usch vilken jobbig helg..

2009-05-11 @ 19:52:54
Blogg/hemsida: http://memzz.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Anonym

Sv: Idag tränade jag faktiskt! Riktigt stolt över mig själv ;) För mig är det jobbiga att komma igång, har jag väl kommit så långt så brukar det sköta sig själv så att säga.. Försöker pricka in så att jag kan se Oprah på gymmet också (om ingen annan är där vill säga, hehe)



Man ska kissa! Inte alls bra att hålla sig såå länge!

2009-05-11 @ 20:22:30
Skrivet i slottsdammet av: Bloggen om självkänsla & annat tänkvärt - Viktoriae

.. Det var jag som skrev det inlägget precis :P

2009-05-11 @ 20:22:43
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Annika

haha vi är så fruktansvärt skadade juriststudenter redan ... Ska man skratta eller gråta?! :)

2009-05-11 @ 23:22:35
Blogg/hemsida: http://thefrostingonthecake.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Bloggen om självkänsla & annat tänkvärt - Viktoriae

Sv: God morgon!

Tack för din kommentar och du har rätt, måhända att de inte behöver ta del av mina texter och det är ju bra på ett visst sätt..:)



Hoppas att du får en bra tisdag idag, ska du kika på eurovision ikväll kanske? (Själv ska jag zappa mellan det och kanal5)

2009-05-12 @ 09:50:28
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Annika

Sådärja! Nu har jag länkat till din blogg.. tog mig bara alltför lång tid att komma på hur jag skulle göra ;)

2009-05-12 @ 20:24:46
Blogg/hemsida: http://thefrostingonthecake.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Annika

Haha ja, jag vet, det är inte lätt att välja.

Jag vet faktiskt inte hur många tavlor jag ska göra. Till en början skulle jag har tre men det blir nog fler nu. 5-6 st kanske.



Det var hur enkelt som helst att länka haha. Där du är inne på kommentarerna så finns en flik som heter Länkar. Där skriver man adressen bara.



Jaa inte långt kvar.. Planet går 06.05 på morgonen så vi ska åka mot Arlanda vid 04.00 imorgon natt.

Underbart skönt! :)



Hur går det med läsandet, har du arbetat dig igenom allt?



2009-05-12 @ 21:31:01
Blogg/hemsida: http://thefrostingonthecake.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Annika

Jaa precis det är jättebra, vi kommer ner till Malta redan klockan 10.. och så ska vi inte ha något incheckat bagage så det är bara att ta våra ryggsäckar och dra ut i staden på en gång :) Och på söndag så går planet hem först kl. 21 så vi får hela dagen då med.



Oj, men då antecknar du samtidigt eller så du har allt klart när du läst igenom allt?

Jag har gjort ett effektivt ryck idag och läst ca 170 sidor så nu har jag knappt halva rätt arv kvar + Anställningsförhållandet.

Tar med barnrätten till Malta.. har bara halva kvar så det läser jag klart på flyget ner så har jag ledigt sen :)

2009-05-12 @ 23:13:52
Blogg/hemsida: http://thefrostingonthecake.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Annika

Njaa jag tyckte äktenskapsboken och rätt arv går otroligt lätt och fort att läsa så så fort jag var klar med Arbetsrätten så började det gå undan äntligen. Jag antecknar inte men jag stryker allt med blyerts som är viktigt och som jag inför tentaplugg ska skriva in i datorn som anteckningar/sammanfattning.



Mitt PM ska jag strax åka och lämna in :)

Muntan har jag inte kollat på men den gör jag dagen innan eller nåt så den borde inte vara lltför besvärlig. Ska ha läst klart Rätt Arv idag så då har jag bara anställningsförhållandet kvar när jag kommer hem. Och så alla miljoner rättsfallssamlingar förstås =/



Däremot har jag knappt öppnat lagboken i den här kursen vilket jag borde göra så jag förstår bättre, speciellt i arbetsrätten! Kollade på gamla tentor i arbetsrätt igår och jag är så körd kan jag säga! Kunde inte en enda fråga!

2009-05-13 @ 10:20:31
Blogg/hemsida: http://thefrostingonthecake.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Bloggen om självkänsla & annat tänkvärt - Viktoriae

Sv: Det är jobbigt att behöva känna att man är tillräckligt duktig, men bara om man får MVG.. Jag gick från att inte bry mig och hoppa högt av glädje för ett VG till att inte nöja mig med mindre än ett MVG. Det är en stor skillnad och även om jag var nöjd över att kunna få bra på proven så är det jobbigt att inte känns sig tillräckligt nöjd över ett MVG om man inte var bäst i klassen..



Jag kikade på Marlena, hade lite koll på när hon skulle sjunga och annars så kikade jag på Desperata husfruarna!;)



Låter som att du har väldigt mycket på gång just nu och jag hoppas att du blir klar & nöjd med allt!:)

2009-05-13 @ 12:36:29
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0