Jag vill tacka dig

Jag vill tacka dig som fick min 40-45 minuters resväg att bli 1 timme och 25 minuter lång. Det var oerhört givande att stå under ett busshållplatstak tillsammans med 15 andra. Att det spöregnade var bara grädde på moset som vi alla uppskattade. När tre bussar inte behagat att hämta upp oss, med 10 minuters mellanrum, bestämde sig jag och en annan gosse att gå och se om vi kunde ta ett annat fordon. Den andra bussen vi kan ta verkade inte heller gå. Där var det cirka 30 personer inklämda i busskuren. Jag och gossen valde bort tbanan då det som sagt spöregnade och det är en bit att gå därifrån till tbanan. Istället gick vi till den närliggande Roslagsbanan, som skulle gå efter 5 heliga minuter. Vi hade ytterligare lycka på färden så inte kom banan i tid inte. Nej, vi fick allt tygla oss under taket och vänta som snälla barn på julafton. Den kom iaf till slut. Till skillnad från våra älskade bussar som inte behagade att visa sig. Vi hoppade på, åkte till KTH och tog bussen därifrån. Den i sin tur var också sen, och det är ändå en blå buss.
Väl på blå bussen kom jag fram till Odenplan, efter drygt 1 timme efter påbörjad hemresa. Regnet hade minskat i styrka och tbanan gick som den skulle. Dvs direkt vid min ankomst. Duktig tbana.

Så kom jag hem, efter 1 timme och 25 minuter. Med sura strumpor efter regnet och ett irriterat humör. 40 av dessa minuter hade jag kunnat plugga (det funkar inte att göra det på vägen då regnet öser ner, folk står packade som sillar och sittplats kan man se sig om efter i skåneland). Så jag vill tacka dig, oavsett fysisk eller juridisk person, för att du slösade bort 40 minuter av mitt liv. Tack.

Tacka vet jag spårburen trafik.

Det är något fel på denna dag. Jag var sen imorse, M hade försovit sig, S var sen. Vår lärare vi hade klockan 12, var 25 minuter sen. TJUGOFEM. Vår lärare på nästa lektion, klockan 13, var 15 minuter sen.
Så svara mig: har du också varit sen idag, som resten av världen verkar vara?

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Bloggen om självkänsla & annat tänkvärt - Viktoriae

Sv: Vad kul att du ser fram emot mitt videoinlägg så behöver jag inte vara nervös för "att ingen ska kolla", så länge EN kollar (utan mig inräknat hehe) så är jag glad!



Jag var, läskigt nog, försenad idag till ett möte.. förvisso inte så mycket som du men ändå! Jag förstår att du var förbannad efter det där, blir irriterad bara jag läser det.. är inget stort fan av att vänta nämligen..



Jag hoppas resten av dagen blir bättre iallafall!

2009-05-06 @ 17:00:39
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Klass-Ida försov sig idag om det känns bättre att höra? Tänk vilka i-landsproblem vi har egentligen! Jag däremot har promenixat en hel del massa idag! =)



Är på sådär äckligt bra humör faktiskt. =)

haft en bra dag i övrigt? Kramar

2009-05-06 @ 17:59:32
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Noooooo, Ida var sån iidag!! Jag ville bara skjuta henne! haha, inte så illa kanske. Men för en gångs skull ville jag ha lugn och ro och hon babblade non-stop i en mil!! GAAH!! haha.



Låter som om du haft en bra dag ändå! =)



Kramar

2009-05-06 @ 21:21:41
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Bloggen om självkänsla & annat tänkvärt - Viktoriae

Sv: HAHA! När jag ögnade igenom mina kommentarer så såg jag din stora text och tänkte "vad sjutton.." tills jag insåg att det var du som skrivit ;)



Absolut, att läsa folks texter är det för mycket begärt? Som du skriver, det är därför du har en "öppen dagbok" liksom!



Förresten, att stå upp och göra nada innebär ju egentligen en möjlighet att fundera på saker man inte haft tid att fundera på annars..! ;) kram

2009-05-07 @ 10:27:47
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0