Nu är det sommar, nu är det sol!

Vädret kan beskrivas med ett enda ord: sommar.
Solen har skinit från gryning och skiner än. Himlen är ljusblå och vinden svalkar lite då och då våra varma skinn.
Själv har jag sedan uppstigandet legat på balkongen och läst Äktenskap Samboende Partnerskap. Barnrätten är jag klar med nu. Känns lite onödigt med partnerskap när det snart blir likställt med äktenskap.
Nåja, jag har fått färg på kroppen, och säkerligen knoppen likaså. Solskydd vad är det? Anledningen till att jag dumt nog inte har det är för att jag inte äger något, och solskydd är dyrt. Men, jag har iaf inte suttit naken på balkongen, jag har ju en del kläder. Och i någon timme satt jag bara i skuggan. Så inte illa. Som tur är har jag bra hud som snabbt blir brun och sällan bränd. Alltid något.

J gick upp 6.40 imorse och åkte till skolan. Han är nästan ensam i KTHs jättebyggnader. Imorgon ska han tävla i All Styles Open. Därav den tidiga uppgången. Idag ska han lagra energi så det blir pasta till middag.

Snart ska jag möta upp mor för att ta en mjukglass. Jag skrev ju sommar. Sedan vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Men något kommer jag nog på. Är det idag Humorgalan är?

Gårdagens valborg firades för övrigt med B, hos B, J och Empan. Vi grillade och snackade. Tiden rann iväg och plötsligt fick vi skynda oss till bussen. Trodde klockan var 2 timmar mindre än den var. Det betyder iaf att vi hade det bra! Någon brasa blev det icke. Får ta igen alla år utan brasa sedan när jag har barn... fast då måste man ju ha koll på barnen så de inte går för nära förstås... Inget jag behöver bekymra mig om nu iaf!

Hoppas ni har bra väder, där i Sveriges alla hörn!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Anette

Jo, ja.

sommaren e påväg! :D snabbt!

hur e det?

2009-05-01 @ 23:06:13
Blogg/hemsida: http://kiwicandy.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: jayne

mmm...sommar är det här i malmö, enligt meterologer och ja... helt ok för mig!

Jag tog också en mjukglass igår, premiär. Jag äslkar mjukglass så det blir nog fler vad det lider!

Humorgalan var igår ja, men så värst mycket humor vet jag inte...eller???

Hoppas du får en bra dag.

(jag är också dålig med solskydd på mig själv....)

2009-05-02 @ 10:06:01
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0