Jag kan inte bestämma mig...

Det här har varit en sådan där neutral dag. En dag som inte direkt utmärker sig. Visst den var inte exakt som alla andra mornar, eller skoldagar, men det var inte direkt någon action heller. Dagen fortsatte med en gruppträff och en frustration över första försöket att få till en bodelning. Försöket jag gjorde igår är antagligen rätt, men ska man följa mallen som föreläsaren gjorde blir det galet någonstans. Om man ska lägga på skulderna så kommer de båda ha mer giftorättsgods än de ska ha innan skifteslikviden. Ska man dra av skulderna slutar det med att de har 1 miljon mer i tillgångar än de hade från början, typ. Då blir de nog glada, om de får en mille på köpet av skilsmässan.
Ska bli kul att se hur det egentligen ska gå till. Tycker att det borde bli rätt när man följer varenda steg i mallen ju. Medan igår när jag gjorde, inte efter mallen, så blev det rätt..?

Så här är det med bodelningar också, alla vill ha de bästa delarna...

Sedan en liten föreläsning om arv. Uscha, vad det blir krångligt. Roligt iaf att de när de gjorde om lagen tänkte att det skulle bli så lätt att alla skulle kunna göra detta utan expertis. Tjena liksom. Jag fattar knappt. Eller, jag fattar men inte allt. Så har man den där killen som ser rätt snobbig ut (farsan är säkert advokat, inga fördomar här inte) på första raden som har svar på alla föreläsarens frågor. Utom en, men den kunde ingen. Så himla påläst. Då blir man inte ett dugg stressad!

Sedan satte jag mig en halvtimme i bibblan och markerade i lagboken. Sedan for jag hemåt. Insåg att jag borde åkt hem direkt efter föreläsningen men men...

Visade sig att det var tur att jag inte åkte tidigare. För vem var busschafför på min buss? Jo A som pluggade teckenspråk med mig! Så vi snackade lite, tills det blev för mycket folk. Han gifte sig ju i höstas och nu fick jag veta att han fick en bonusdotter på köpet och det verkade han uppriktigt glad över.

När jag hoppade av vid Odenplan duggregnade det. Är sugen på Kexchoklad och funderade på att köpa en i Pressbyrån där, men tåget skulle komma om 1 minut så det fick vara. Kanske ska jag gå av i Brommaplan och köpa där och sedan gå hem därifrån (ca 2 km) fast det regnar?
Kom fram till att det fick vara.
Tåget rullade in vid Brommaplan och stannade. Men öppnade inte dörrarna. Efter ett tag säger chaffören "Jag är ledsen men det är halt ute. Vi får åka vidare till Åkeshov så får ni ta tåget tillbaka". Visade sig att han åkt ungefär en halv vagn för långt fram pga halkan. Så det var nog inte meningen att jag skulle köpa kexchoklad i Brommaplan heller...



Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: ida

tack så mycket. har skrivit ner lite om flytten. tihi. längtar massor. hur är det med dig? haft en bra valborg å så? kram

2009-05-04 @ 19:36:43
Blogg/hemsida: http://idapersson.se
Skrivet i slottsdammet av: Anna

sv: ja verkligen :) blir som somrigare !

2009-05-04 @ 19:40:47
Blogg/hemsida: http://annaahellgren.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Hehe, men då tycker jag att du följer med mig på min resa bort från de förbannade smörgåsarna! Det kan bli en kamp! Och du...bort från kexchokladen! Köp ett grönt äpple, det ska tydligen vara bra mot godissug! Vet inte, är inte sugen längre.. ;)



Kramar

2009-05-04 @ 20:04:13
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Emma

Jaa det är jobbigt med mardrömmar..

min är så brutala oxå =(

hur är det med dig då ? verkar lite

struligt med bodelning o grejer.. men ändå

intressant kan jag tänka mig ?

=)

2009-05-05 @ 08:16:25
Blogg/hemsida: http://memzz.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Bloggen om självkänsla & annat tänkvärt - Viktoriae

SV: Jasså! Kan man heta Twilight? Hehe, coolt fast som du skriver.. undra hur de tänker om böckerna. Men det fanns väl en serie som hade samma namn? Den har funnits i många herran år, så "redan då" måste det funnit en serie med det namnet och de valde att döpa sig till det ändå..



Oj, ja, hade man fått en miljon på köpet hade man nog inte vart så ledsen.. Läskigt att det var så halt! Men som du skriver, ett tecken kanske på att du inte skulle köpa chokladen..hehe



Veckans dag började bra, fast sen fick jag huvudvärk och verkar vara förkyld. Men det är lite bättre idag, själv?

2009-05-05 @ 11:14:42
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0