Tentaplugg FTW

Igår var det plugg från 10- 16.40 och därefter mötte jag upp mor och vi gick på teater och såg Empan i Shakespeares Trettondagsafton. Var riktigt roligt att se och de var duktiga! Kändes inte amatörsmässigt, och tur är ju det efter 2 år på teaterskola.

Idag började plugget redan klockan 9.10 och klockan 17 reste jag och MSK till SU från Student Palatset, SP, för att gå på frågestunden för Arbetsrättstentan. Lärarna där var Annika och Ann och de gjorde det riktigt bra. Det var lättsam stämning samtidigt som man fick mycket nyttig information. Definitivt värt att gå på. Detta var slut klockan 19.40. Så blev en lång dag för lilla mig. Solen sken och därför blev lunchen utomhus (i gräset) hela 1 timme och 15 minuter lång. Men så mycket andra raster blev du ju inte så...

Jag ser slutet på böckerna nu. Men behöver ägna mig lite åt familjerätten också, får inte glömma det.... Hmm och läsa gamla rättsfall. Och göra fler extentor...

Ja, ni inser ju hur roligt mitt liv är just nu? Bara plugg, vardag som helgdag, morgon som kväll. Ja, sånt är livet. Fick veta att det är tanktömning den 5e,dvs på kvällen dagen efter vi har sista tentan. Tanktömning, för er som inte vet vad det är, innebär att Juristernas Hus (som är puben i detta fall, annars valfritt ställe) ska tömma hela sitt lager med alkohol då. Ingenting ska finnas kvar för sommaren. Tror priserna brukar vara ännu förmånligare vid sådana tillställningar. Har en känsla av att många "jurister" kommer utnyttja detta tillfälle. Jurister super, har fått lära mig det. De är inga nyktra människor överlag. På jobbet är de väl det, får man hoppas, men festa- det kan de.
 
Själv blir det nog ingen tanktömning för mig. Har ju som sagt festliga tillställningar 5,6 och 7 juni. Det är prioritet för mig. Men aknske ska man åka på tanktömningen en kortis, om ändå svägerskan sticker iväg. Nåja, den som lever får se. Den 5, det är då jag är fri. Underbart!

Jo just det. Ni kanske inte tycker jag ser så blond ut på bilderna? Bara lite ljusare? Så tycker jag det ser ut iaf, men det är för att bilderna tar med en blandning av hårfärgerna, de visar inte slingorna riktigt osv. Jag ser lite blondare ut i verkligheten tycker jag. Så vet ni det...

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: ida

hej sara! hur är det med dig??

Har verkligen inte haft någon datatid eller bloggtid det senaste. Hänt nått skoj hos dig? :) kram

2009-05-25 @ 21:54:31
Blogg/hemsida: http://www.idapersson.se
Skrivet i slottsdammet av: jayne

tanktömning... kan ju också betyda att man tömmer sin hjärna på tankar för en kväll.. eller för sommarlovet... hi hi hi hi

Tycker absolut att du ska dit en kortis.

På torsdag ska jag upp med mitt arbete... och opponera på en annas arbete... sen är kursen slut... Får se vad jag hittar på nästa termin.. kanske bara jobbar och går en kurs via jobb.. som innebär att ha kurser med föräldrar samtidigt.. eller så går jag också en kurs på högskolan.. Den som lever...

2009-05-26 @ 18:26:39
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: jayne

Godmorgon på dej, lilla pluggis.

Jag är nog redo att opponera och opponeras på. Detta är ju ett "mindre" arbete än mitt examensarbete. Vi har 5 minuter på oss att presentera och 10 min till opponeringen. Av ngn anledning är jag mer orolig för opponeringen. Jag gillar inte att kritisera, men ser man konstigheter måste man ju tänka på sina egna betyg och nämna dem.. usch usch.. Men jag har fått ett arbete som ser ganska bra ut ändå, bara lite småfrågor..

Hösten.. ja.. Jag har redan bärjat på utbidldningen som handlerae /ledare för föräldrarutbildningen och komemr gå och hålla kurser från september. Får se sen om jag kommer in på ngn kurs på högskolan och om jag ska gå...eller vänta.

Du har väl fullt upp med dina studier till höst??

2009-05-27 @ 06:45:10
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: VIKTORIAE - Bloggen om självkänsla och annat!

Sv: Hur jag tar mig till Gotland? Med bil och sen färja ;) Kör över Sverige och så når jag kusten sen, typ.



Vet du? Jag gick in och frågade efter lite information om juristutbildningen och efter att hon tittat lite snett på mig då jag sa att jag gått medieprogrammet så visade det sig att man måste typ ha MVG i alla ämnen?! Detta gällde utbildningen i lund..



Kram

2009-05-27 @ 11:26:54
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Hej gumman, härligt att du har annat än skolan att tänka på också! Visst är det tufft när man känner att hur mkt manän pluggar är det inte tillräckligt? Kramar

2009-05-27 @ 20:37:06
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0